avventende:P Skrevet 25. oktober 2010 #1 Skrevet 25. oktober 2010 Jeg er så usikker på om jeg bør kjøpe duo eller kombivogn. Har foreløpig bestemt meg for simo vogn. Duo skal visst være litt letter, men kombi er billigere. På kombivogna er det også lettere å ta ut bagen, men hvor ofte trenger man å ta ut den da? Er førstegangsfødende, så har ikke så mye peiling akkurat Hva er egentlig den største forskjellen mellom duo og kombi? Og hva ville dere andre valgt?
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 25. oktober 2010 #2 Skrevet 25. oktober 2010 Definitivt kombi! Er sååå greit å bare ta med selve bagen hvis man skal bort på besøk, eller man har vært ute å gått tur og kan bare ta med hele bagen inn og sette den i sofaen. (hvis man ikke har mulighet for å gå fra vogna ute eller dra den inn) Jeg elsker simo kombivogna mi. Er god plass i bagen alikevel om det er kombi. God plass til vognpose og baby:)
avventende:P Skrevet 25. oktober 2010 Forfatter #3 Skrevet 25. oktober 2010 Er den tung å trille da? Duo vogna skal visst være litt lettere, men jeg vet ikke om det har mye å si..
togutter-08og10 Skrevet 25. oktober 2010 #4 Skrevet 25. oktober 2010 En fordel med duo er at du ofte kan velge en farge på bag og en på sportsvogndelen. Bor du i blokk og må parkere vognen nede, er kombi et must. Personlig syns jeg duo er finere, liker at bagen ser ut som en ordentlig dypbag om du skjønner. Duo vognen er litt lettere fordi da bruker du kun bag og har baby oppi, men når det er sagt, bagen bruker du jo kun i 6-8 md avhengig av babyen. Når du går over til sportsvogndelen er jo den lik i duo og kombi. Ble du klokere?
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 25. oktober 2010 #5 Skrevet 25. oktober 2010 Den er tung å løfte men syns den er kjempegod å trille. Jeg aner ikke om den er tyngre enn duo men jeg angrer IKKE på at jeg valgte kombi. Bare pga av at man kan ta ut bagen for den ble brukt mye utenfor vogna også
Plutselig_gravid Skrevet 25. oktober 2010 #6 Skrevet 25. oktober 2010 Jeg synes også at duo er finere utseendemessig, men for oss var kombi et must. Vi bodde litt kronglete til, med mange trapper ned til selve leiligheten. Så når jeg f.eks hadde vært på trilletur og lillegutt sov da vi kom hjem kunne jeg bare løfte ut baggen og bære han inn i leiligheten uten å måtte vekke han. Og det samme når vi var på besøk hos andre der det ikke var mulighet (eller jeg følte meg trygg på) å la vognen stå ute.
*smula* Skrevet 25. oktober 2010 #7 Skrevet 25. oktober 2010 Vi har simo duo. Bagen er tyngre enn bagen i kombi, men det var ikke noe problem å bære med seg bagen f.eks inn på helsestasjonen (vognene måtte stå i gangen), inn på besøk o.l. Bagen i duo er mye større enn i kombi, så vi brukte den lenge (8 mnd). Så med duo har du større valgfrihet mht vinterpose, er nok ingen pose som er for stor for duobagen. Forskjellen på duo og kombi som bagvogn når man triller er ikke stor. Og når bare sportsdelen er på, er vognene så godt som identiske.
avventende:P Skrevet 25. oktober 2010 Forfatter #8 Skrevet 25. oktober 2010 Jeg synes også at duo vogna ser finest ut, men utseendet har ikke så mye å si tilslutt Jeg har allerede kjøpt Voksi Classic pose, den får vel plass oppi bagen til kombien?
Anonym' Skrevet 26. oktober 2010 #9 Skrevet 26. oktober 2010 Jeg er forsåvidt enig i at det er praktisk med bagen du kan løfte ut av kombivognen, men for oss som bor i enebolig og får lange barn, ville jeg UTEN TVIL kjøpt duovognen om jeg kunne gjort om på det. Til vårt andre barn valgte vi faktisk å kjøpe en mye lettere vogn (Easy Walker Sky) som tar mindre plass i bilen, og har nesten ikke brukt kombi'en siden. Den står i barnehagen fast, og nummer to sover i den der. Synes kombien er for trang og for tung. Kunne ikke bruke den lille bagen mer enn til barnet var ca 6 måneder, da hadde hun vokst ut av den. Hadde skinnpose oppi. Lykke til med valget!
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄ƷXenalita Skrevet 26. oktober 2010 #10 Skrevet 26. oktober 2010 Ser du har fått mange svar allerede her. Jeg hadde duo til førstemann, men denne gangen blir det kombi + vendbart Chassi(håndtak). Jeg er ofte ute og triller turer i skog og mark, og savnet virkelig det å kunne bytte kjøreretning enkelt og kjapt (pga. sol og vind). Og jeg var ofte på besøk hos venner, mye enklere å kunne bære bagen inn og slippe å vekke ungen. Vektforskjellen er ikke merkbar engang. Og det er nok av plass i bagen , blir det for lite plass når ungen er ca 6 mnd er det jo bare å bytte til en pose i sportsdelen..
gulda Skrevet 26. oktober 2010 #11 Skrevet 26. oktober 2010 Vi har ikke simo vogn, men vi har duo, og har ikke angret. Det er større plass, du triller bare på en del av gangen, og iallefall på vår når vi byttet så ble det jo plutselig en helt ny vogn. Hadde skjelden behov for å løfte på bagen, for enten måtte mini over i en bilstol, eller så satte jeg vogna rett utenfor så han kunne sove videre. Men så har jo du kanskje andre behov enn oss, og det er jo det du må tenke gjennom )
avventende:P Skrevet 26. oktober 2010 Forfatter #12 Skrevet 26. oktober 2010 Har prøvd å tenke igjennom hva jeg behøver, men det er jo litt vanskelig å vite når man ikke har barn fra før av Men tusen takk for alle svarene, har blitt litt klokere av det..
trollmamma Skrevet 26. oktober 2010 #13 Skrevet 26. oktober 2010 Er man avhengig av å kunne løfte bagen ofte (bor i blokk ol) så ville jeg gått for kombi. Men dersom man ikke skal løfte så mye på bagen ville jeg valgt duo. Har hatt begge deler. Duobagen er romsligere og kan brukes lengre. Mine barn har brukt duobagen til de var 1 år ca. Mens kombibagen bare ble brukt til ca 5-6 mnd. Men den kunne ikke settes opp i ryggen, det kan vell de nye kombibagene?
Plutselig_gravid Skrevet 26. oktober 2010 #14 Skrevet 26. oktober 2010 Ja de nye kombibagene kan settes opp i ryggen I hvert fall på simo. Baggen i kombivognen er lang, men litt smalere enn duobaggen. Men allikevel ikke liten Vil tro du får plass til den posen du har kjøpt. Du kan jo evt prøve i butikken Dessuten liker veldig mange babyer og ligge "trangt", med tepper/dyner godt pakket rundt seg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå