Gå til innhold

barn med ofte feber? trenger råd.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi har i de siste 5 ukene hatt feber med bare 2 uker i mellom. ikke kjempe høy feber men mellom 38,3 og 39.6 første runden med feber varte i 4 dager så over, andre runden varte i 3 dager og så har hun fått feber nå i kveld. Hun har ikke hatt noen andre symptomer enn feber.

Hun har astma og er denne gangen veldig forkjøla også. men jeg har mycolplasma lungebetennelse. burde jeg ringe lege selv om hun de andre gangene kun har hatt feber? ikke noen andre symptomer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er jenta og hvordan er almenntilstanden når hun har feber?

Skrevet

snart 1,5 år. hun har fin almenntilstand.

Skrevet

Kan det kanskje være at hun har fått en eller flere av barnesykdommene på rad? Vet at både 4. og 5. barnesykdomen og vannkopper går her hvor vi bor nå, og flere av de minste barna har kun fått feber og litt ubehag som symptomer.

Skrevet

Hvis hun går i barnehagen er de mye utsatt det første året.

Husker selv at det var fravær hele tiden.

Legen min sa det finnes kjempemange ulike virus som kan f.eks gi utslag i feber som kanskje varer 2 dager.

Men er du usikker, lytt til magefølelsen og snakk med fastlegen.

Jeg var ofte der når sønnen min var mellom 1 og 2 år fordi jeg var så usikker

Skrevet

Guten vår hadde ofte feber då han var yngre. Typisk 3 dagar feber, ei veke "fri", feber ein kveld, eit par veker fri, 2-3 dagar feber, 3 dagar fri, ein dag feber, osv, osv, osv.

Var hos legen fleire gongar då feberen varte ei stund, og dei sjekka urinen då uvi kan ligge der og irritere lenge utan å gje veldig tydelege symptom. Men urinprøven var fin. Til slutt så fekk vi vel egentlig berre beskjed om at enkelte ungar berre "er sånn", utan at det treng å vere noko som er gale. Han vokste det av seg etter kvart, det var vel mest feber i peioden 6 - 18-20 mnd eller deromkring.

Du kan jo ta ein telefon til legen og høyre om dei synest jenta skal undersøkast eller ikkje.

God bedring til dåke begge.

Skrevet

ofte feber KAN være et tegn på urinveisinfeksjon

Skrevet

ja er ikke så lett dette.. vi hadde en helt jævlig vinter med mye feber og sykdom sist vinter og mye plaga av og være mye tett og et sykhus opphold og sånn.

mamma sa nå at hun hadde vært sånn i fjord også. feber med jevne mellomrom uten at det var noe mer..

eneste jeg er litt redd for er om hun også kan ha fått lungebetennelse, mest da forde hun også har astma.

får se ann formen i morgen.

Skrevet

Hei, jeg går til legen med jenta på 1.5 når hun har ofte feber og er tett. Setter seg lettere bakterieinfeksjoner hos disse astmabarna. Så jeg ville tatt en sjekk om jeg var deg.

Setter seg ofte fast hos dem, går ut over ører og alt.

Skrevet

Mycoplasma lungebetennelse smitter vanligvis ikke så lett.

-Men har hun astma er det lettere for og pådra seg smitte.

Har selv opplevd at jeg har smittet guttungen med mycoplasma og motsatt.

Vi har begge astma.

Så kanskje greit med en sjekk hos legen.

God bedring til dere begge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...