Aiva j121110 og en i mai13 Skrevet 25. oktober 2010 #1 Skrevet 25. oktober 2010 på kontrollen i dag :-) - Kynnere! Ja, det har jeg. Har kommet veldig nylig, og vært rimelig ubehagelige, men trodde ikke egentlig at det var det, for det passer ikke helt med hvordan det står beskrevet at det skal være i bøkene. Jordmor var sikker, i og med at jeg hadde det da jeg lå på benken akkurat når hun kjente på magen (føles egentlig som en brå krampe i nederste delen av magen) - Hodet er nå festet, 37+1 i dag. - Nei, magen har ikke sunket ned, selv om hodet er festet, SF-målet er høyt oppe i det skraverte feltet. Dette kommer muligens av at jeg har litt "kort liv", noe som gjør at babyen bæres høyt.. på en måte. Skjønner? (ved ultralydmåling ligger hun helt på gjennomsnittet, så hun blir nok ingen stor baby selv om sf-målet er høyt, hvis noen skulle lure på det. det viktige er at kurven hele veien er jevn) - Av og til gjør det hinsides vondt nedover..så jeg hyler ut.. Som å bli stukket med nåler eller noe, og det kommer samtidig som lille frøkna beveger seg. Har lurt på hva hun gjør/evt hvordan hun får det til.. Jordmor sier det er vanlig å kjenne sånn hvis babyen prøver å strekke ut armen (rett nedover altså), ved siden av sitt eget hode. Mye nerver der som de dytter borti.. Kjekt å vite.. Kanskje ikke så spennende lesning for de fleste, men noen har kanskje lurt på et par av de samme tingene og får svar på det nå? :-)
mamma til lillingen Skrevet 25. oktober 2010 #2 Skrevet 25. oktober 2010 Jeg har også opplevd sånne grusomme smerter, og jeg trodde det var kynnerne som var så vonde, men fant ut etterhvert at det var spark og slag samtidig med en kynner. Heldigvis Ga seg etterhvert da, har nesten ikke hatt kynnere etter at jeg ble sm.
Skaubinna Skrevet 25. oktober 2010 #3 Skrevet 25. oktober 2010 Takk for god info! Liker sånne innlegg hvor man kan få litt faktainfo om ting sikkert de fleste lurer på:-) I alle fall oss førstegangs som kanskje ikke alltid vet hva en kynner er....... ;-) Herregud, tenk at du er 37 uker nå!!!!! Like rundt hjørnet nå, så er du faktisk i mål. Tiden har gått så utrolig fort med deg....hehehe Husker ennå et eller annet innlegg hvor du skrev du var 9 uker på vei, og nå er du straks ved veid ende. Antar alt virket fint med deg og lilletuppa i magen ved kontrollen i dag? Ønsker deg i alle fall lykke til med innspurten, og fortell gjerne hvordan fødselen gikk. Klem
Aiva j121110 og en i mai13 Skrevet 25. oktober 2010 Forfatter #4 Skrevet 25. oktober 2010 Bra at det var til nytte for flere enn bare meg da ;-) Alt bare bra på kontroll. Føler meg trygg og godt ivaretatt. Og jordmor påpeker hele tiden at jeg må huske at jeg er pasient.. og ikke være redd for å ringe hvis det er noe. Blir ingen spennende fødselshistore fra meg (håper jeg i hvertfall!!), for jeg skal ha planlagt keisersnitt 12.nov, 4 dager før termin. Har absolutt ingen planer om at noe skal skje før den tid. Har du det bra nå da?? Formen? Hodet? :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå