Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2010 #1 Skrevet 25. oktober 2010 Jeg er lita av vekst og føler jeg kommer til å forsvinne i en "typisk" brudekjole. Ønsker en enkel 50-tallslignende kjole (ikke minikjole, altså!) Synes jeg ser så "gammeldameaktig" ut i side kjoler. Ikke er jeg begeistret for sånne ballkjolelignende mareritt heller;-) Vi tenker å gifte oss i kirka, ikke kontor. Likevel vil jeg ha en kort, enkel kjole. Men tror dere de eldre (besteforeldre og andre eldre slektninger) blir skuffet om jeg kommer i noe annet enn en stor, fluffy, overdådig kreasjon? Er det bare jeg som synes små kvinner ikke er så fine i side kjoler? Noen som har noen tips om hva man evt. skal se etter med min beskjedne høyde (156cm.)?
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2010 #2 Skrevet 25. oktober 2010 I følge denne siden så er empiresnitt pent på nette (petit) damer. http://www.ribbonsandpearls.co.uk/style_guide/dress_guide.htm Ellers så er det noen flotte her http://www.candyanthony.com/collections.htm spesielt den på forsiden med rosa sløyfe...*drømme*
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2010 #3 Skrevet 25. oktober 2010 du får lengre og penere ben i en litt kortere kreasjon;) jeg tenker midt på leggen. men pass på at kjolen er "hel" og ikke oppdelt i livstykke og skjørt. da blir du delt i to. ha brudesko uten remmer. da blir foten/beinet forlenget. prøv deg frem i forhold til hva slags skjæring du kler i fronten. slør synes jeg ikke du bør ha om du velger en kortere kjole. da kanskje heller et veldig kort et. heller ingen tiara om du liker 50tallsstilen. da heller en flott spenne til sløret;) ikke ha en voldsom brudebukett. det vil få deg til å virke enda mindre. tja... det var det tror jeg! ellers vil nok en ansatt i en brudesalong kunne hjelpe deg;)
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2010 #4 Skrevet 25. oktober 2010 Ja, du kan ha kort brudekjole, bare unngå å ha den slutty kort.
♥ Mamma Mia ♥ Skrevet 25. oktober 2010 #5 Skrevet 25. oktober 2010 Det er din dag, selvfølgelig kan du gjøre/ha på deg hva du måtte ønske! Gratulerer så masse forresten!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå