Gå til innhold

baby på 2 mnd- 37,9 i feber. gi paracet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hun er forkjølet og er varm. kan jeg gi stikkpille nå? å eventuelt når kan jeg gi det igjen, om feberen ikke gir seg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ventet litt. 37,9 er ikke så mye og det kan hende den roer seg av seg selv. Bare gi kos og trøst og masse å drikke så lenge.

Skrevet

37,9 vil jeg ikke kalle feber engang, spesielt ikke når det er utpå dagen. Termometre kan også vise for mye.

Skrevet

Her ville jeg kontaktet lege før jeg gjorde noe.

37,9 er ikke mye feber, og til eldre barn ville jeg ikke gitt febernedsettende før tempereaturen var langt høyere og de viste tydelige tegn på ubehag.

Skrevet

Hlemte å si at hun har en vanlig kroppstempratur på 36,2.. ( det har jeg også. så vi er kalde mennesker :P )

Hun har sovet mye idag da, så med litt pupp innimellom kan det jo hende hun blir litt bedre nå :)

HI

Skrevet

Jeg er veldig skeptisk til å gi paracet til så små barn. Visste du at babyer som får paracet har større sjans for å utvikle astma?

Uansett så er det ikke feber før 38, uansett hva normaltemperaturen er, så jeg ville ikke gitt.

En annen sak er at baby under tre måneder ikke bør ha feber, så da ville jeg uansett kontaktet lege hvis du er usikker.

Skrevet

Ikke anbefalt å gi febernedsettende til baby før temperaturen passerer 39, med mindre han har dårlig allmenntilstand (slapp, ikke spiser noe særlig og er lite kontaktbar)

Skrevet

Da min sønn var 4 mnd fikk feber på 38 ble han lagt inn på sykehuset og det ble konstatert urinveisinfeksjon og vi fikk 3 dager på sykehus med antibiotikakutr og videre utredning av nyrene.

Vi fikk beskjed om at når barn under 6 mnd får feber (unntak vaksine) så ser de alvorlig på det og vil gjerne utrede det.

Dette var dog i Storbritanna, men utredningen av nyrene ble gjort her hjemme i Norge, da dette visst nok er vanlig praksis.

Alt var heldigvis i skjønneste orden:o)

Men dette var jo vårt tilfelle da.

Skrevet

Absolutt ikke!!!

Bare sett det an, masse kos, drikke og omsorg.

Man gir paracett alt for fort og ofte.

Skrevet

Nei. Da mister du oversikt over den reelle temperaturen. Barn under tre måneder skal undersøkes av lege om de får feber.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...