Gå til innhold

Noen som har en logisk forklaring til meg ang dette? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er en skeptiker til det "uforklarlige". Men nå begynner jeg og lure litt her.

Har seg slik at lekene til barnet vårt har begynt og leve sitt eget liv her i huset. Spesielt en gåstol, den spilte en gang i tiden musikk, før den ble ødelagt av vann, gulp og diverse som den lille sølte rundt med.

Nå har denne stolen begynt og leve sitt eget liv på nattestid. Den spiller musikk, blinkende lys og det hele. Vi våkner av musikken om natten, og det kan gjerne skje alt fra en gang, til flere ganger om natten.

Han har også en annen leke som spiller musikk og lyser, den spiller så fint om natten den også, akkurat som den gjør når han leker med den på dagtid.

Babyen vår har i det siste sovet urolig om natten, og en kveld da jeg gikk inn for og se til han (var helt stille derfra) og kl var 2 på natten, så låg han med store smilendes øyne og med et stort smil om munnen, lys våken akkurat somom jeg nettopp skulle vært og tullet med han og sagt god natta.

Når lekene begynner på natten, spesielt den lekestolen hans, da er det veldig for en støy i leiligheten, knirker og dunker. Jeg blir ikke skremt av dette, for leter alltid etter en forklaring, men jeg klarer rett og slett ikke og finne en forklaring på hvordan en ødelagt leke kan begynne og spille musikk og blinke. Vi har prøvd og få den til og spille mange ganger, men den virker rett og slett ikke..

Sååå, enten er det noen som spøker med oss her, eller så er det tilfeldigheter at det er full musikk, på nattestid, til samme tid.

Hmmm.. Noen som har vært borti noe det samme, vet om noen? :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fjern batteriene så får du ro.

Halvødelagte elektriske ting gjør mye rart.

Skrevet

Det er helt vanlig at leker med lyd lever sitt eget liv:)

Vi har en bil som begynner å kjøre av seg selv samtidig som den spiller en sinnsykt høy musikk. Jeg får meg en skikkelig støkk:)

Vi har også en drage som beveger seg selv. Noen ganger går det dager uten at jeg hører noe, så plutselig hører jeg dem flere ganger om dagen.

Min søster har også slike leker som lever sitt eget liv. Betyr ikke at det spøker, men at teknologien derimot er ganske billig.

Skrevet

Slapp helt av!

Det er bare noen som er innom å sier hei ;-)

Sannsynligvis noen i nær familie.

Siden babyen bare ikke er urolig så skal du ta dette med knusende ro. Barn ser og sanser mer enn oss voksne, spesielt de små barna.

Det du kan gjøre siden du opplever det at lekene spiller midt på natten som skremmende og ubehagelig er å be om at den som er der slutter med det. F.eks neste gang du våkner av at en av lekene spiller, stå opp og gå der som leken er å si høyt "Det er greit at du er her, jeg forstår at du bare passer på oss. Men kan du slutte å få lekene til å lage lyd om natta? Vi trenger søvn vet du"

Skrevet

HI her, og takker for svar. Batteriene er tatt ut etter at den ble ødelagt og ikke virket mer, derfor jeg reagerer på hvordan det kan være overhodet mulig. hehe.

Jeg har stått opp og stått og sett på den når den står på gulvet og spiller musikk til meg. Det med at gutten ligger våken og smiler midt på natten kan jo være fordi han hører lekene spille fra stuen? :P

Jeg skal følge med, om det ikke roer seg, og han fortsetter og våkne på natten for og ligge og se ut i luften og smile, da tror jeg at jeg begynner og lure litt. Mannen min sovnet på sofaen en kveld her en helg, og da begynte den og spille musikk, og han fikk fart på seg og løpp inn på soverommet og sa at no ble det plutselig ekkelt og være i stuen. Jeg merker ingenting da, og tenker at han bare kvapp og syns det var litt creepy.

Utrolig hvor mye som klarer og snike seg inn i hodet på en når ting man ikke kan forklare skjer. Tenker da på en gammel dame som døde her, og 2 mnd etter flyttet vi inn. Men klarer ikke helt og få meg til og tro det, flere som sier det er helt normalt at leker gjør sånn, men var dette med tispunktet det skjer på, og at det ikke er noe batterier eller strøm til den eller noe.

Jaja, velger og tro at det snart går over, jeg. Og visst ikke, så havner nok de to lekene på søppeldyngen :/

Skrevet

Hva er greia med med at så mange tror at det "spøker" på natten og ikke dagen? Jeg tror det er fordi det er mørkt ute, man er trøtt og det skal litt mindre til for å bli skremt.

Gjenferd har ikke et tidsbegrep, da hadde de ikke vært her.

Skrevet

Selvfølgelig har dem ikke et tidsbegrep,og er like mye til stede natt som dag. Men tenker slik at i en ellers hektisk verdag med barn, jobb, hus og alt som hører med så oppfatter man ikke de samme vibbene, eller tingene på dag, som på natt. Om kvelden/natten har man funnet roen, huset er stille og man slapper av, og har gjerne lettere for og oppfatte slike ting da, når det er stille og rolig, og ikke så mye annet "støy". Og da lettere for gjengangerene og sikte mot kontakt.

Skrevet

Det spøker like mye på dagtid, men det er på kvelden og natten at vi er mest vare for lyder og bevegelser! ;-)

Om man er bevist og er på et sted der ikke alle tilstedeværende kan bli sett, så har det ikke noe å si hva klokka er!

Men stortsett så er de ikke farlige. Det bare kan bli ubehagelig og da er det lurt å få de fjernet, for de skal jo egentlig ikke være her.

Finnes også noen som bare er innom i perioder for å passe på oss. Og en eller flere sånne har vi alle sammen!

Skrevet

Har opplevd det samme. Dette er min historie

Jeg leide et hus der jeg og sønnen min bodde i. Han var ca 9 mnd.

Hver natt kl 01:30 ble lyset på rommet hans skrudd på og alle leker, selv de uten batterier begynte å lyse og bevege seg. Jeg hadde en heims i gangen med en dør ved siden av trappen nede.

Jeg hørte noen åpne døren, lukke den, gå opp trappa, vente litt, gå ned trappa, åpne døra og lukke den igjen, om igjen og om igjen.

Det varte i nøyaktig 1 time hver natt.

Guttungen lå i senga og var helt rolig og våken.

Trodde jeg begynte å bli litt små galen etter noen uker så fikk venner til å sove over. Vi satt på kjøkkenet og nøyaktig kl 01:30 ble lyset på rommet til guttungen skrudd på, lekene lagde lyd og beveget seg og vi hørte døra og trappa.hovedsikringen ble tatt. Likevel kom det lys fra guttungens rom!!!

Fikk ei synsk dame på besøk som sanset energier eller "spøkelser", fikk sendt de vider og det ble stille og rolig igjen....

dette var i 2002 i vest agder

Det spredde seg fort et "rykte" om at huset var hjemsøkt.

huseieren kom og opplevde det samme, og ei dame som ikke vr direkte synsk men senset litt ekstra.

De ble så overbevist, at til og med g

Skrevet

Når batteriene begynner å bli dårlige, kan de begynne å leve sitt eget liv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...