Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei:-) er det noen som har erfraringer med å ikke få sove så godt nå som man er inne i de siste dagene av et svangerskap? jeg sliter med søvn. Jeg våkner annenhver time og føler meg ikke uthvilt når jeg våkner om morgenen, er det noen som har noen gode råd eller tips om hvordan jeg kan sove bedre??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror dette er noe de aller, aller fleste opplever. Noen sier det er kroppens måte å forberede seg på nattevåk på. Om det er tilfelle, eller bare en myte er ikke godt å si. Men det er jo noe i det.

Jeg sov dårlig de siste 2 mnd før termin. Våknet ofte, og lå våken en stund før jeg fikk sove igjen. For min del måtte jeg få en liten % sykemelding for jeg fungerte ikke på jobb.

Siste natten jeg hadde med god søvn var natta før jeg fikk fødselen igangsatt. Siden har det vært så som så med nattesøvn.

Nå har jo du bare noen dager igjen og du har vel også permisjon. Er du trøtt og uopplagt i løpet av dagen, så kan du jo legge deg litt nedpå innimellom.

Men tror kanskje du bare må innse at det er sånn det er, og at det er sånn det vil være en stund framover. Jeg vet det er liten trøst, men kanskje du takler tiden framover bedre om du begynner å innstille deg på mindre søvn allerede nå.

Lykke til framover med fødsel og baby i hus.

Skrevet

Takk for svar-) jeg er nok foreberedt på at det blir lite søvn fremover, men jeg ønsker bare at jeg skal kunne være uthvilt frem til fødselen er over! Har 6 dager igjen til termin og vi gleder oss til vår første lille gutt:-)

Har nok også tenkt det samme som deg at dette er en forberedelse på nattevåk og det gjør meg ingenting å våke om natten når jeg har en grunn til å være våken, men det er utrolig frustrerende å se at min samboer sover som et barn gjennom natten og jeg ligger våken. Har til tider tenkt på å vekke han bare for å "slå" av en prat:-)

Lykke til du også:-)

Skrevet

jeg sov som abre det på slutten ev mitt forje svangerskap. men dete varierer nok. vet mange er våkne og mye oppe om natta og tisser og slik.

slitsomt ikke få sove men får trøste deg med at du sover nok mer nå enn om et par uker :P

lykket til hvertfall. :)

Skrevet

Er ikkje vanleg å sove godt siste vekene før fødselen, etter det eg har inntrykk av. Nokon netter er eg berre vaken ein gang, andre kan eg ligge vaken fleire timar. Søv ein time eller to på dagen når småen er i bhg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...