Gå til innhold

gravid i bergen


curlymamma

Anbefalte innlegg

er det noen her fra bergen som har termin rundt 27 desmber.hvor har der tenk å føde storken eller føden?kanskje vi treffes der.hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Har termin 6 desember, men kan jo fort bli overtid da:) Skal gå for føden jeg om de har plass, vil ha muligheten til smertelindring om jeg føler for det:) Tenker også litt på Voss, men ikke sikker....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er dette ditt først barn? det mitt første...man kon få smertelindring selv om man går på storken det er bare å gå på føden hvis man føler fo å få smertelindring.jeg er litt redd for den store sprøyt som skal inn i ryggen;)hvor i bergen bor du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Førstemann her også:) Spennende nå som det nærmer seg, syns det har gått ekstremt fort, men er vel nå tiden snart "stopper" opp:) Magen begynner ihvertfall å bli så stor at ting er tungt:) Vi holder til i sentrumstraktene, så heldigvis kort vei opp til sykehuset om noe skjer:) Tenker nok å gå for føden om det blir Haukeland vi bestemmer oss for, litt skeptisk til å få overflytting ved behov jeg, i tilfelle det er fullt på føden etc... Vi satser forøvrig på Tidlig Hjem- prosjektet om alt forløper normalt, ikke særlig klar for å ligge på rom med mage andre uten min kjære der:) Masse lykke til med "innspurten" da, håper du er i fin form:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hopp! Askøyværing her! Venter nummer to 1 desember. Jeg ville på storken med førstemann, men det viste seg å være uoppdaget seteleie -så jeg ble skysset inn på føden, og kan anbefale det også. :)

 

Den "store" sprøyten i ryggen ser du ikke noe til. Jeg hadde supersprøyteangst og gikk helt i apati da de sa at de skulle gi meg epidural siden det var seteleie... De måtte inn og vri på den en gang - og så sette den helt på nytt fordi den ikke virket slik den skulle.

Man får bedøvelse på forhånd, og det skjer bak ryggen på deg, bokstavelig talt, så du merker faktisk veldig lite til det!

 

Har dere vært på omvisning på KK?

Det fikk jeg i 2006 via jordmor - og jeg har et veldig viktig spørsmål som jeg håper at dere enten kan svare meg på eller kanskje dere bør stille hvis dere har sjansen?

 

Vi får (og jeg fikk, jeg går ikke til jordmor nå) beskjed om at man kan "sjekke inn" hos storken, og ombestemme seg underveis hvis man ønsker det. Stemmer det at storken nå ligger i tredje etasje? Det er ikke bare bare å bli flyttet på underveis, tro meg... ;) Og uansett har jeg hørt veldig mange si at de ikke får oppfyllt ønske sitt om omsjekke seg til føden underveis.

Det er lurt å tenke godt igjennom - har flere venninner som har født på Storken, og har masse ros å gi til dem som jobber der, og tilbudet de har - men ikke kims av føden! Der har man muligheten til å be om epidural hvis det er ønskelig, og det går litt kjappere enn om man skal flytte på seg i tillegg. Dessuten har de badekar der også - og mye av tilbudene de har på Storken! Litt mer sykehusaktig - og man har fødebenk med bøyler, hvilket de ikke har på Storken... Mye å tenke på - og mye kan forandre seg midt i fødesituasjon!

 

masse lykke til jenter!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for det finne innlegget du skrev gakkeliten:)eg tror eg har forandret hvor eg vil være.eg tror eg skal på føden.eg tenker på hvis eg føler for å få smertelindring...eg vil ikke gå på storken hvis det ikke er sikkert at eg kommer på føden hvis eg ønsker det seinere..eg skal snakke med jordmoren om føden har flyttet opp i 3etasje..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei :-)

Jeg har termin 10 desember og satser på føden. Hadde vært veldig kjekt å treffe noen andre i samme situasjon i Bergen.

Jeg satser på føden, min første så jeg vil ha alle valgmuligheter tilgjengelig....

Jeg bor i Åsane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare minne om treff imorgen 13.15 utenfor sundt for de av dere som vil være med :) Vi er et par desember/januar mager som pleier komme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...