Gå til innhold

Derfor bør du dusje mindre...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg dusjer et par ganger i uka. Jeg lukter ikke vondt. Jeg vasker meg og skifter klær, bruker deo og parfyme.

Faktisk ofte fått beskjed om at jeg lukter godt.

Hadde jeg vært plaga av sterk kroppslukt, hadde jeg nok dusjet oftere, men det er jeg heldigvis ikke:)

Skrevet

Det er jo allmennkunnskap at man skaper seg problemer av å dusje for ofte. Og som det står i artikkelen: det går faktisk ann å vaske kun de partiene man faktisk blir skitne på. Jeg feks hopper ikke i dusjen hver gang jeg er skitten på hendene, det er det vel neppe så mange som gjør. Og på samme måte kan man fint feks vaske underlivet eller håret uten å vaske resten.

Og siden du spør: Jeg dusjer hver 4. dag, da blir også håret vasket. Ellers vasker jeg med etter behov, enten det er hendene (mange ganger for dag) ansikt (2 ganger for dag), underliv eller armhuler (gjøres gjerne om kvelden).

Skrevet

Dusjer hver dag!! Uten en dusj om morgenen før jeg drar på jobb føler jeg meg ikke vel.

Du som dusjer hver 4. dag....regner med da at du ikke trener så mye? For å trene for å ikke dusje etterpå...det er bare grisete!!!

Skrevet

Jeg dusjer hver 2.-3. dag. Jeg lukter på ingen måte vondt. Vasker meg og skifter undertøy daglig. Bruker deodorant og parfyme.

Jeg syns jeg luktet mer når jeg brukte underlivsåpe daglig, men så ble jeg plaget med hudiritasjon og kløe så jeg sluttet, og etter det har jeg luktet mindre i underlivet.

Skrevet

Hehe, 13:51, minner meg på en historie herfra.

Var ei som skrev her for mange år siden at hun hadde så grusom lukt fra underlivet. Hun kunne ikke fatte det for hun vaska seg der med LANO minste tre ganger for dag, og hadde gnikket og vasket seg sår og øm og skulle nå til legen for å få bukt med dette luktproblemet. Vil tro at resepten fra legen var : slutt å vask deg! ;-)

Skrevet

Dusjer én gang om dagen, oftest om morgenen før jobb! Føler jeg våkner til av det. Håret vasker jeg annenhver dag. Svetter fort og vil ikke plage andre med min lett sjenerende kroppslukt ;) Mora mi svetter lite, og da hun var på besøk her i en uke dusjet hun ikke i det hele tatt, bare vasket seg(tror jeg...). Hun er sykepleier, så vet vel endel om hygienebehov, men jeg reagerte litt, må si det...

Barnet mitt på 4 år dusjer uten såpe hver morgen i et par minutter, men kun fordi h*n ble så skremt av å dusje før. H*n bør venne seg til dusjing rett og slett. Annenhver dag skyller vi håret raskt uten shampoo og hver fjerde dag vasker vi håret skikkelig.

Faren min er et svettemonster og mannen min også, er forskjell på hvor raskt man lukter/blir svett - syns det bør bestemme litt av hvor mye man dusjer. Og om man trener så klart!

Skrevet

Trening? Det kommer ann på to ting: intensivitet på treningen og generell kroppslukt som følge av svetteproduksjon. Og i mitt tilfelle: jeg har svært lite svetteproduksjon. Det er jo heller ikke ny, men gammel svette som lukter. Og siden huden min er ganske godt bevart slippes svetten igjennom fremfor å lagres på huden, dermed blir det lite svettelukt også fra gammel svette. Og i tilegg trener jeg ikke i så høy intensivitet at det renner av meg. Jeg går feks tur minst tre ganger for dag, men kunne ikke falt meg inn å dusje hver gang jeg kom hjem.

Skrevet

Grundig dusj 1 gang om dagen samt de dagene jeg trener kampsport (der det er fullkontakt med partner og alt) og skylling av kroppen etter annen trening (trener stort sett bare høy-intensiv).

Skrevet

Dusjer 3 ganger i uka etter trening. Håret vasker jeg bare en gang i uka. Det holder fint, selv med mit lange hår.

Skrevet

dusjer kroppen stort sett hver dag, hender jeg hopper over en dag i ny og ne. Men har man sex må jeg dusje hver dag, ellers føles det bare ekkelt. Føler ikke akkurat at underlivet blir rent med klut:-/

Men det kjempelange håret vaskes bare 2 ganger i uka. Tar jo en halv dag å få det tørt, så mere gidder jeg ikke:-))

Skrevet

Jeg går hjemme med min lille baby, og duser de dagene vi skal noe. Går vi bare hjemme, så dusjer ca annenhver dag. Håret vaskes hver andre eller tredje dag, noen ganger sjeldnere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...