Gå til innhold

Hva er det med noen av de som har angst for hunder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så lei av å møte folk med angst for hunder. Hvorfor skal de på død og liv rope og hyle til meg fra avstand om at de er redd for hunder?? Altså skjønner de ikke at de tiltrekker seg hunden når de står og roper og hyler om at de er redde. Min valp blir jo selvfølgelig kjempenysgjerrig på disse kvinnfolka som står å hyler om at må holde hunden min unna. Forstår hun ikke at dersom hun bare holder kjeft så driter bikkja mi i henne? Altså hunden min er ganske lydig, men klart den blir interesset når det står en person 50 meter unna og hyler. Heldigvis sitter hun når jeg ber henne om å gjøre det, men uansett jeg er så møkklei av det maset.

For det første så er det faktisk ikke båndtvang nå og hunden min kan gå fri og det gjør det også. Bikkja mi ble faktisk sparket hardt en gang da hun var 3 mnd og vi var ute å gikk tur. Vi rundet et hjørne hvor vi gikk rett på en dame som tydligvis hadde angst for hunder. Hun klikket når hun så bikkja mi og sparket den fordi vi gikk rett på hverandre. Hun begynte å løpe og sa : "jeg sparker igjen hvis den bikkja kommer i nærheten av meg".

Seneste igår gikk jeg forbi en butikk og jeg hadde hunden min som gikk i bånd. Hunden dro i båndet og jeg stoppet opp flere ganger for å korrigere henne. Rett utenfor butikken stod en dame og plukket frukt og hun begynte å rope kjempehøyt om at jeg måtte ta den bikkja bort så fort som mulig. Altså jeg hadde ingen planer å stå rett utenfor den butikken i all evighet, men jeg tok meg 2 sekunder til å korrigere bikkja. Men hun dama fikk helt fnatt og hylte og ropte om at jeg måtte fjerne bikkja. Igjen så forstår jeg ikke hvorfor hun tror at bikkja mi bryr seg om henne når hun bare står der. Men når hun begynner å hyle så blir jo såklart bikkja nysgjerrig. Men hun var jo i bånd så hun hadde jo ikke kommet bort til denne dama.

Altså jeg forstår at folk har angst osv, men det dummeste de kan gjøre er å begynne å rope og hyle til hundeeiere. Da er jo sjansen mye større for at bikkja blir interessert.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis bare hundeeieren hadde giddet å ha bikkja si i bånd året rundt, så ville det ikke vært noe problem. Vi andre gidder ikke å lese hundepsykologi for å takle andres hunder. Jeg er drittlei av at hundeeierne ikke har kontroll på egen hund, at de blir fornærmet hvis de blir kritisert for det, og at de ser en annen vei når hunden deres terroriserer andre.

Skrevet

Haha er du en av de som står på andre siden av gaten å hyler?

Trenger ikke lese hundepsykologi for å skjønne at du tiltrekker deg oppmerksomhet ved å hyle :)

Min hund har aldri terrorisert noen så føler meg ikke akkurat truffet der.

Men da traff jeg spikern :) jeg var ute etter de med angst for hunder, og gi et lite tips til dere. Ok, her kommer det :

IKKE HYL OG TIL HUNDEEIERE OM AT VI SKAL PASSE PÅ HUNDEN VÅR. DET ENDER BARE MED AT HUNDEN VÅR LØPER MOT DERE OG DERE BLIR UTSATT FOR ET ANGSTANFALL.

Skrevet

Jeg er så lei dumme hundereiere!

Hvorfor må de på død og liv gå tur med disse glefsende beistene sine ute blant folk?!

Hunder er dyr og de er uberegnelige og kan bite. Det er mange, mange flere mennesker som blir drept av hund enn som blir drept av noe annet dyr iberegnet bjørn, ulv, tigere og hva som helst annet dyr som det er fullt akseptert å være redd for!

Skrevet

Hvis man har angst for noe så reagerer man ikke rasjonelt, man gjør det man må for å overleve på en måte.

Man tenker ikke logisk.

Og hvis en hund uten bånd kommer frem til folk så burde den ikke gå uten bånd, vet at det ikke er båndtvang, men man kan da ikke la hunden gå uten bånd hvis den driver å går frem til fremmende mennesker!

Skrevet

Dessuten så maser dere jo like mye om bikkja går i bånd.

Skrevet

Hunden min går aldri bort til folk så det er ikke det som er problemet her. Problemet er at jeg er lei av disse folkene som maser hele tiden.

H.I

Skrevet

Kjære deg!

Det er større sjans for at du blir drept av en bil eller et annent menneske enn at en hund dreper deg.

H.I

Skrevet

Og jeg er møkklei av hundeeiere som ikke kan plukke opp dritten etter hundene sine !!!

Skrevet

Sa hun som kaster sneipen og tyggisen på gata

Skrevet

Sikker på at det ikke var båndtvang der du gikk tur? Selv om båndtvangen blir formelt opphevet(fra April-August, er det ikke?) gjelder det ikke nødvendigvis alle steder. Kommuner, små strøk, borettslag, ol. kan ha egne regler på dette.

Jeg er ikke redd hunder og har hatt to stykker selv men jeg kan godt forstå at andre mennesker "får fnatt" av en løs hund.

Det rettferdiggjør såklart ikke dama som sparket valpen din. Hun høres ikke god ut.

Skrevet

Jeg er en av de som er skikkelig redd for hunder, og jeg kan også love deg at jeg IKKE er en av de som roper slik som du beskriver til hundeeiere. Det har jeg ALDRI gjort, men hunder kommer bort til meg likevel.

Fordi jeg er redd hunder, og fordi jeg jobber et sted hvor de som kommer til oss VELDIG ofte har med seg hunder, har jeg lært meg ganske mye om hvordan man skal oppføre seg overfor hunder for feks ikke å tiltrekke seg oppmerksomhet.

Likevel... Jeg har hjertet i halsen hver gang jeg møter folk med hund på gata, fordi det finnes så utrolig mange hundeeiere som er akkurat sånn som deg, HI. Så mitt spørsmål til deg er:

Hva er det med hundeeiere som ikke har respekt for andre som kanskje ikke elsker hunder like høyt som deg selv??

Jeg har fremdeles til gode å møte en hundeeier som ikke selv er hellig overbevist om at de har full kontroll på hunden sin, og for ikke å snakke om at "akkurat deres hund jo aldeles ikke er noe farlig i det hele tatt". Vel, la meg si det sånn. Dette er blitt motbevist overfor meg flere ganger enn jeg gidder å regne opp.

Kun en gang i hele mitt liv har jeg møtt en hund og en hundeeier som har hatt full kontroll, og hvor jeg ikke har vært redd noen gang. Dette var snakk om en MEGET veltrent politihund og hans eier.

Alle andre kan fa meg bare drite å dra, og hold hunden din unna meg. Jeg viser deg respekten av å ikke rope til deg og hunden din, vis MEG den respekten å holde hunden i bånd og under kontroll når jeg går forbi.

Takk.

Skrevet

Oj, der traff jeg visst blink!!

Røyker ikke, og kaster ALDRI søppel på gata!! Det finnes søppeldunker for en grunn, skjønner du...

Skrevet

Ja er helt sikker på at det ikke er båndtvang her vi bor. Men hunden min går ikke så ofte løs heller, så er egentlig ikke noe problem. Hun går som oftes i bånd og det er på grunn av trafikken og ikke pga folk. Hun går aldri bort til folk med mindre de henvender seg til henne. Dvs de sier: " åhhh så fin voffse..kom her her da..bla bla bla". Hun er ikke så interessert i andre folk med mindre de hendvender seg til henne. Men hun reagerer jo når folk står å hyler, men har aldri opplevd at hun har gått bort til de.

Jeg er bare så lei av det maset. Skulle bare ønske de forstod at dersom de ikke sier noe så skjer det heller ingenting. Jeg har flere ganger blitt bedt om å snu og gå en annen vei for så gå over gata fordi de ikke tør å gå forbi meg. Jeg har prøvd å forklare at bikkja mi kommer ikke til å røre seg og dessuten er hund i bånd så det er umulig. Men neida, jeg har måtte snudd og gått en annen vei, for jeg tar ikke sjansen på at folk skal prøve å skade hunden min. Da den var 3 mnd falt den bare om, men nå som den er 15 mnd så vet jeg ikke hvordan den vil reagere vis noen går hen å plutselig sparker til den.

H.I

Skrevet

Haha nei du traff nok ikke blink kjære deg! Jeg plukker alltid opp etter hunden min, og det gjør de aller fleste andre hundeeiere også.

Men hvis du hadde kunnet lese så hadde du ikke svart så dumt på denne tråden. God bedring :)

Skrevet

Hallo! Hvor dum er du egentlig?

Har du i det hele tatt lest tråden??? Hunden min går i bånd 95% av tiden. Og den går aldri bort til fremmede mennesker.

Du kan ikke ha det spesielt bra med deg selv. Det finnes faktisk behandling for angst mot hund.

Det finnes så mange hundeeiere som er akkurat som meg og derfor har du hjertet i halsen? Kan du i det hele tatt lese?

Guriland, jeg visste at mange gale kom til å svare på denne tråden, men du tok virkelig kaka! Haha!

Skrevet

12:27, jeg har aldri hylt pga en hund, din idiot. Men jeg forsvarer dem som med god grunn blir redd en løs og "leken" hund. For øvrig bekrefter du mitt inntrykk av hundeeiere som en gjeng egoistiske dumskaller.

Skrevet

Skyt alle løshunder, så slipper vi til slutt problemet.

Skrevet

HI Beklager - men holdningene dine og ordbruken din, store bokstaver og frekk som faen er nok. Jeg ville aldri stolt på verken deg eller bikkja di. Du virker jo helt utilregnelig selv!

Skrevet

Herregud! Kan dere ikke lese? Hunden min går jo omtrent aldri løs og den leker aldri på gaten.

Jeg blir irritert fordi jeg går tur med hunden min i bånd og alikevel blir mast på.

Jeg henvender meg til de som hyler til hundene, ikke til de som kun har angst for hunder og som IKKE hyler, så idiot kan du være selv :)

Skrevet

Hei HI

Jeg er den du latterliggjør over her. Jeg tror du misforstod litt hva jeg mente med "hundeeiere akkurat som deg" her... Det jeg mente var at jeg synes du med dine uttalelser i hovedinnlegget viser liten respekt for de som faktisk er redd hunder, og uansett hva du sier, så påvirker det hvordan også du oppfører deg overfor slike folk.

Jeg svarte også på denne tråden ganske tidlig, før alle disse svarene kom, og du skrev INGENTING i ditt hovedinnegg om at du mesteparten av tiden holder hunden din i bånd... Så takk for at du kaller meg for gal. Det var synes jeg virkelig du har all grunn til. Kjekt at man skal begynne med skittkasting her. Trodde dette skulle bli en interessant debatt, men du ødelegger den jo selv her. Synd

Ellers så har jeg det helt bra med meg selv, faktisk. Som jeg skrev i innlegget så takler jeg min angst for hund hver eneste dag på jobb. Du vet jo heller ikke hva som er årsaken til at jeg er redd hund, gjør du...?

Skrevet

Ja men 99% av dere kan jo ikke lese. Dessuten var det visse andre som begynte med drittkasting :)

Skrevet

Signerer den siste uttalelsen her.

Når du kommer med slike reaksjoner på de svarene du selv etterspør i hovedinnlegget ditt ødelegger du for alle oss andre seriøse hundeeiere. Synd, synd...

Skrevet

Hvordan viser jeg lite respekt for folk med angst for hund når jeg søren meg gjør alt de ber meg om? Det er det jeg er lei av!

Når jeg skrev at hunden min trakk i bånden så var ikke det mot denne dama, det var fremover. Og når jeg stoppet for å korrigere hunden min så begynte en dame som stod på min høyreside å hyle om at jeg måtte fjerne den bikkja. Bikkja var ikke i nærheten av henne en gang.

Jeg oppfører meg veldig bra ovenfor disse folkene, jeg gjør jo alt de ber meg om. Jeg går til og med omveier for disse menneskene fordi de er så redde. Men jeg synes de heller kan si det på en ordentlig måte, eller skjønne at de ikke trenger å hyle og rope høyt til meg fordi jeg tilfeldigvis skal gå forbi de.

Grunnen til at du er redd for hun er sikkert fordi du har blitt angrepet. Jeg har full forståelse for at enkelte ikke liker eller er redd for hunder. MEN jeg er begynner å bli så lei av å bli hylt og kjeftet på fordi hunden min i det hele tatt lever. Som jeg skrev opplevde jeg også at valpen min ble sparket hardt til da hun kun var 3 mnd. Jeg forstår at dette ikke var vondt ment, men alvorlig talt. Man kan ikke gå rundt å kjefte på hundeeiere og sparke bikkjene uten grunn.

Jeg forventer ikke at alle skal elske hunden min, men jeg forventer at folk kan oppføre seg normalt. Dvs unngå hyling og roping når hunden min ikke engang er i nærheten av de, og droppe fysisk vold.

H.I

Skrevet

Hvis bare hundeeieren hadde giddet å ha bikkja si i bånd året rundt, så ville det ikke vært noe problem. Vi andre gidder ikke å lese hundepsykologi for å takle andres hunder. Jeg er drittlei av at hundeeierne ikke har kontroll på egen hund, at de blir fornærmet hvis de blir kritisert for det, og at de ser en annen vei når hunden deres terroriserer andre

Dette var det første svaret jeg fikk. Totalt mangel på innsikt er min mening!

Og slik ballet det seg på. Da ble jeg provosert, enkelt og greit!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...