Gå til innhold

Erfaringer med efedrin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min har hatt falsk krupp igjen. Denne gangen tok vi henne til legen dagen etterpå og fikk efedrin av legen. Har hørt mye om denne medisinen, hva er dine erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm er ikke det amfetamin i det? Mener å ha hørt om at noen bruker det til å slanke seg (USA). Sikkert ikke det samme.....

Skrevet

Vært så snill å ikke sammenlign vanlig efedrin og efedrin som finnes i hostesaft til barn da...

Ufarlig for små barn så lenge de holder seg til riktig dosering. Mange barn har god nytte av den, så please ikke vær så hsytersike

Skrevet

Efedrin i en annen form. Efedrin brukes i reseptbelagt hostesaft og fungerer godt.

Amfetamin er også sentralstimulerende lik efedrin, men ikke det samme. Efedrin i hostesaft er lavt dosert og har ikke samme effekt som efedrin brukt til slanking når man holder seg til anvist dosering.

Skrevet

har fått efedrin pga falsk krupp og senere for stygg gjøende hoste men har ikke hjulpet i det hele tatt for min gutt iallefall,absolutt ingen virkning!

men det kan jo hende din kan få hjelp av den...

er det ikke efedrin de kan bli litt hyper av?merka ikke noe til det heller jeg...

og ja,vi ga dosen!

Skrevet

Etter at vi fikk det av legen (etter falsk krupp) googlet samboeren min det og fant ut at sønnen aldri skulle få det igjen! http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7096237

Kanskje du kan få noen andre tips her: http://www.lykkemamma.com/search/label/Falsk%20krupp

Hvis datteren din er bedre så ville jeg latt være å bruke efedrin - evt sett det an. Sønnen vår ble ikke merkbart bedre etter to døgn (var hos legevakt og fikk adrenalin og kortison etter første anfall - da han ikke ble bedre av å være ute 20 min i minusgrader). Da ble han lagt inn og fikk flere doser adrenalin.

Det var i des i fjor, og heldigvis har han ikke hatt flere anfall - men det har antageligvis utløst astmalignende symptomer når han er forkjøla. Noe som gjør at det høres ut som han har "krupphoste" og "skrapete"

pust når han er forkjøla. Nå har han imidlertid fått astmamedisiner for det og er veldig mye bedre :) Sånn i tilfelle dere merker noe av det samme på datteren deres etterhvert :) De er jo forkjøla stort sett hele tida disse små - i all fall vår bhggutt ;P

Skrevet

"alvorlige bivirkninger kan forekomme, men er svært sjeldne"

Da håper jeg virkelig dere ikke gir barna deres NOEN medikamenter at all...

Alvorlige bivirkninger finnes når det gjelder ALT av medikamenter, men er veldig sjeldne....

Skrevet

Hei hå hei hå :P

Litt skummelt å si noe om medikament når man ikke vet noe særlig om det. Men det du kan gjøre er å se på felleskatalogen. Her finner du ut hva Efedrin inneholder osv.

Det Efedrin kan gjøre er at den øker hjertefrekvensen,eller hva det heter. Som igjen kan føre til økt aktivitet hos barn. Men det er ufarlig, dersom det hadde vært farlig hadde ikke legen skrevet det ut.

Jeg har selv brukt det til min sønn ved astma, men hadde ingen effekt. Derfor vil jeg be deg følge nøye med barnet ditt om hun har noe effekt av det, og heller kontakte lege å høre om du kan få Ventoline eller et annet medikament som han/hun vil anbefale? Ventoline er en astma medisin. Men den skal ha akutt virkning og åpne luftveiene. Derfor unngår du den krupp hosten.

Min sønn har også hatt krupp og legen sa vi skulle bare gi han dosen med Ventoline når vi merker han får et anfall.

Håper dette var litt mer forklarende enn de andre innleggene?

Skrevet

Sønnen min fikk det når han var rundt 2 år. Men aldri mer.. Den hjalp jo veldig godt mot hosten, men gutten min ble veldig urolig. Han klarte ikke ligge stille, bena gikk som trommestikker, hadde veldig vanskeligheter med å roe seg ned. Så han ble helt hyper av den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...