Gå til innhold

Lege- en vitenskaplig utdanning eller synsing?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært hos to overleger, som kom til helt forskjellig resultat - hvordan er det mulig.

Barnet ligger i tverrleie, og morskaken ligger litt i klem. Den første overlegen sa at fødselen skulle settes i gang til termin for å forhindre komplikasjoner for meg og barnet. Så ny kontroll til termin og ny overlege, som sa at jeg bare skulle vente til fødselen kom i gang, alt ville nok endre seg av seg selv.

Spurte om det forelå nye medisinske opplysninger, har barnet snudd seg, morskaken endret, men nei, han vurderte bare situasjonen annerledes. Spurte hva legevitenskapen mente om saken, og at jeg ble utrygg over så hvidt forskjellige beslutninger. Legen svrte det handler om skjønn..

Blir ikke trygg av disse svarene nei.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å si det sånn...når jeg er hos legen må jeg hjelpe meg selv. Jeg bruker liksom handa hans for å klø meg. Dette er ikke fordi han er dum eller noe, bare overarbeidet. Jeg tror også han har mistet interessen for det vitenskapelige i alt papirarbeidet.

All vitenskap er under oppbygging. Vi vet egentlig svært lite, og mye av det vi vet er feil. Det er likevel ikke noen unnskyldning for å gjøre en dårlig jobb eller slutte å engasjere seg for pasienter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...