Gå til innhold

To spm om foreldrekaffe i barnehagen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det skikkelig stress, koselig eller helt greit?

Jeg sliter med sosial angst og kviser meg vedlig for å dra på sånne ting, men jeg vil så gjerne gjøre det for barnet mitt. Noen som har noen oppmuntrende ord til meg? Jeg er jo sikkert ikke den eneste som har det sånn.

Og en ting til, er det vanlig å bake tl sånne tilstelninger, dvs ta med boller, sjokoladekake osv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har det på samme måte, jeg hater sånne ting.. for det første så går jenta mi i ny bhg i tillegg, så kjenner ingen der. Føler meg veldig utenfor på slike ting, men det har vel mye med at jeg ikke kjenner noen der, og blir ikke så lett kjent i sånne "pressa situasjoner".

Vi har ikke pleid å ta med noe, det står som regel bhg for selv..

Skrevet

Hei:-)

Det kan jo være koselig, men også litt stress med masse folk og ville unger.. Spørs jo hvor stor barnehagen er. Hos oss er det vanlig å bake, men det får dere vel beskjed om skulle jeg tro? Du kan jo alltids spørre de ansatte på forhånd.

Jeg tror nok ikke du er alene om å slite litt med det sosiale. Prøv å slappe av og smile så går det nok supert skal du se! Og ungen din blir jo glad for å ha deg der det er helt sikkert.

Lykke til!

Skrevet

Det går fint, du! Sånne ting er ofte ikke veldig organiserte og programstyrte, så man kan surre litt rundt som man vil selv. Du har jo barnet(barna) dine der som du vil være opptatt med, så da får man uansett ikke vært så veldig sosial og skravlete med de andre foreldrene, man kan "gjemme" seg litt med å holde seg med barna, gå rundt å kikke på det de har laget i barnehagen osv, så du kan fint være litt anonym og tilbaketrukket om du ønsker det:-)

I barnehagen "vår" hang de opp liste som frivillige foreldre kunne skrive seg opp på mtp baking av kaker og boller til FN-markeringa som vi skal ha idag. Vi foreldrene kan da kjøpe kaffe og kaker og kunstverk som barna har laga(alt av salgsinntekter går til UNICEF)

Dette klarer du! Husk at det finnes flere beskjedne der selv om de tilsynelatende ser sosiale og uredde ut...

Lykke til og kos deg med ungene i barnehagen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...