August gull Skrevet 25. oktober 2010 #1 Skrevet 25. oktober 2010 Har en Reima vår/høstdress til mini på 1 år.. Tenkte viss jeg kjøper en slik ullfleece fra Nøstebarn, så trenger hun ikke vinterdress? Men hvet noen ang str. på disse, blir den i 92 for stor? Den er uten hette, og str under er med hette..
Gjest JuniGull2010 Skrevet 25. oktober 2010 #2 Skrevet 25. oktober 2010 Du mener å ha Reimadressen utenfor, ikke sant? Da er den sikkert fin! :-) Vår sønn er bare 4 mnd, så vi bruker den kun til bildress o.l., så jeg har ikke alt for mye erfaring her. Vi har str. 74/80 og den er stooor! Men jeg tror str. varierer litt! Tror det beste er å ringe å spørre. Jeg vet mange her inne sier at klærna er litt små i str, men jeg har et inntrykk av at det varierer.
g09g11&?13 Skrevet 25. oktober 2010 #3 Skrevet 25. oktober 2010 Den i str under med hette er garantert stor nok i masse vis!! kjøpte først den uten hette i str 92 men den er enormt stor til en 1åring, så måtte bytte den i en str mindre. Den i 92 får du nok uansett ikke plass til i en dress som er i str 80/86. Gutten min er 13 mnd og bruker str 86 til vanlig. Vis du ikke vil ha dress med hette så har englebarn.no noen varianter uten=)
Papegøyeblomst Skrevet 25. oktober 2010 #4 Skrevet 25. oktober 2010 Har veldig god erfaring med denne dressen - den ble brukt i hele vintersesongen fjor under reimadressen - og alene som ytterplagg utover våren. Den holder seg veldig godt i vask på 30 grader ullprogram, og Nøstebarns egen ullsåpe er veldig god, myyye bedre enn f.eks Milo. Min erfaring er at de var små i størrelsen - har nå en gutt på drøyt 3, og han brukte den største størrelsen i fjor. Hvis noen er intr, så selger jeg en grå ullfleecedress i str. 98 for 200,-
August gull Skrevet 25. oktober 2010 Forfatter #5 Skrevet 25. oktober 2010 Takk! Hm... ja, var redd den blir stor. Må sjekke litt rundt. Syns det virker så mye bedre med glidelås og uten hette til bruk under dressen
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 25. oktober 2010 #6 Skrevet 25. oktober 2010 Jeg har en med glidelås uten hette i str 92. Vi har brukt den siden mini var 8-9 mnd, men han var stor for alderen. Dressene er veldig vide i bredden, men ikke så lange i "kroppen". Så gutten min med lang rygg/kropp og korte ben måtte ha såpass. Den er fortsatt passe nå når han er 1,5 år for han har endret kroppsfasong. Fortsatt er dressen vid i bredden men bare akkurat passe fra halsen til skrittet. Veldig gode dresser, men kunne vært smalere og lengre i fasongen.
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 25. oktober 2010 #7 Skrevet 25. oktober 2010 Jeg er forresten usikker på om jeg kommer til å bruke den inni en Reima vår/høstdress (har samme planen som deg :-)) fordi den er så vid så det kan bli litt klumpete..
Trultemora er presseklar!! Skrevet 25. oktober 2010 #8 Skrevet 25. oktober 2010 Anbefaler virkelig den ulldressen som selges på Name-it for tiden! De er helt fantastiske herlige, gode, varme, fin passform, ja i det hele tatt!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 25. oktober 2010 #9 Skrevet 25. oktober 2010 Helt enig! Name It- dressen i tykk tovet merinoull, med glidelås og uten hette er helt super- og koster bare rundt 280 kr:)
Gjest mphs Skrevet 25. oktober 2010 #10 Skrevet 25. oktober 2010 Om ungen går i bhg må du nok ha vinterdress selv med nøstebarndress.
August gull Skrevet 25. oktober 2010 Forfatter #12 Skrevet 25. oktober 2010 Går i bhg, og de mente det holder med Reimadressen med god ull under.. Så syns jeg ullfleece ser så tykt og godt ut Den Name it dressen : er den litt tykk også? Har hatt Joha ullfleece, som nå er for liten og har Janus ulldresser, men syns de er litt tynne?Finnes den på nettbutikk kanskje? Må sjekke den ut, er jo 1/2 prisen av nøstebarn..
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 25. oktober 2010 #13 Skrevet 25. oktober 2010 Name it-dressen er litt tykkere ja, hvis du velger den ensfargede av tovet merinoull ihvertfall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå