stearin Skrevet 24. oktober 2010 #1 Skrevet 24. oktober 2010 Tante rød er som nevnt i et annet innlegg her kommet idag. Har de vanlige menssmertene som er så sinnsykt vonde, men er i tillegg kvalm, paraceten funker ikke, har feberfølelse uten å ha feber og vondt i korsryggen. Det er virkelig ikke spøk dette, bør kanskje begynne på noe prevansjon for å bli kvitt litt av symptomene. Problemet er bare at jeg ikke tåler hormonene som man får med p-piller, plaster og sprøyte, så her må det nok bli hormonspiral eller kobberspiral. Hvordan var perioden med tante rød før dere fikk barn og etter dere fikk barn? Ble det verre eller bedre?
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 24. oktober 2010 #2 Skrevet 24. oktober 2010 nå har jeg knapt hatt mensen etter at jeg fikk barn, siden jeg bruker cerazette og dermed ikke har mensen (bare småblødninger innimellom, men de teller ikke...) Men i den perioden vi prøvde på barn nr 2, og jeg derfor ikke tok p-piller, husker jeg at jeg for første gang hadde virkelig vondt ved mensen. Mistet en gang i SA også da, og da fikk jeg i tillegg eggløsningssmerter etterpå. Så i perioden mellom SA og ny graviditet hadde jeg vondt hver 14 dag, først eggløsningssmerter, og så menssmerter... Du har min fulle sympati!
Gjest amandine Skrevet 25. oktober 2010 #3 Skrevet 25. oktober 2010 Jeg vet ikke hvorfor, men jeg har myemindre plager etter at jeg begynte med mooncup. Bare sånn i forbifarten, altså. Jeg ble mye verre da jeg hadde spiral iallefall.. Hadde kobberspiral.
Sa-Nata-Ana *med bestemorpupp* Skrevet 25. oktober 2010 #4 Skrevet 25. oktober 2010 Kobberspiral har det som typisk bivirkning at menstruasjonsplagene blir verre. Hormonspiral funker motsatt. Altså at de forsvinner helt etter en tid. Hvor lang tid det går kommer jo litt an på personen. Varigheten hos meg har vel sunket med en dag per måned nå etter jeg satte inn spiralen, og jeg har ingen bivirkninger av den. Mercilon p-piller derimot.... Oi oi oi... Hadde jeg ikke hatt en så snill, tålmodig og forståelsesfull mann så hadde jeg antakelig blitt skilt iløpet av de 3 mnd jeg brukte de pillene, så det er som natt og dag nå :-)
Gjest Skrevet 25. oktober 2010 #5 Skrevet 25. oktober 2010 Svarte deg i forrige tråd. Etter fødsel har mens smertene mine blitt helt J*****!! Kjennes ut som rier i to-tre dager, retten og sletten! Og blødninger til den store mensenmedalje! PMS troll er jeg også og jeg som aldri har vært plaget! Begynte på Diane ppiller nå for 4 mnd siden og det er ingen forbedring.. smertene er de samme. Desverre kan jeg ikke gå på annet hormonpreparat pga hormonforstyrrelse Men, mange som jeg kjenner sier de merker forbedring etter ppiller! Gjelder bare finne den som passer for deg! Minipiller har jeg hørt mye pes om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå