Gå til innhold

Noen bereiste her, som har gode ferietips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til sommeren har vi planer om å reise på en skikkelig ferietur! Vi har faktisk ikke vært utenfor Norge siden eldste ble født for 11 år siden, men nå har vi endelig råd:)

Men vi aner egentlig ikke hvor vi skal reise, verken jeg eller mannen har reist så mye tidligere. Barna er 5 og 11 år. Vi har snakket litt om New York, India eller Thailand, men aner som sagt ikke ennå. Det er kanskje stress å ta med barna på en storbyferie?

Har du noen gode reisemål tips til oss?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke storbyferie med barn i den alderen.

Trenger dere å reise så langt? Malta, Hellas osv har mange gode reisemål, med god mat, kort reisevei og fine strender :)

Eller litt mer avansert - Marokko. Kjempegod mat og fine strender :)

Skrevet

Ønsker en litt mer "avansert" tur je, både jeg og mannen har vært lite på tur, men begge har vært to ganger i Hellas før vi møtte hverandre. Så ønsker å oppleve noe annet:)

Takk for tipset, Marokko skal undersøkes:)

Ser jeg har fått 3 svar men de kommer ikke frem, jeg svarte tidligere og det kom heller ikke opp. Jaja

Flere tips?

Skrevet

Hva med Alcudia på Mallorca?

Skrevet

Thailand er genialt med unger!

Det er India også, forsåvidt, men om dere ikke er reisevante selv er Thailand myyyye enklere (og sjansene for en real magesjau betydelig mindre).

Skrevet

Thailand er perfekt for familier. Vennlige mennesker, nydelige omgivelser, og alltid noe nytt å oppleve.

Og nei, det med at hele landet er oversvømt av horer er tull. De står ikke over alt og angriper mannfolka. De holder seg stort sett i "sine" områder eller på gogo-barene ;-) Og om dere skulle treffe på noen, sier bare mannen din nei, så respekterer de det.

Skrevet

Dubai !!

Der er ALT !! Både for store og små ;))

Nydelige strender, flotte hotell, kjempegod og billig mat, ørkensafari, fantastiske bygninger og kjøpesenter fra en annen verden, dyrepark + + + ALT !!

Har vært der uten barn, og skal garantert tilbake med barn!! Kjenner mange som har reist dit med barn, fra 1 år til 16 år.

ALLE er superbegeistret !!

Ikke dyrt å reise dit heller, og hotellene er stort sett 4- og 5-stjerners... Knallflotte !!

Sjekk www.gotogate.no

Skrevet

Takk takk! Thailand høres nydelig ut ja, men er det ikke veldig langt å reise dit? Hvor lang er flyturen?

Har alltid hatt et ønske om å dra til India, jeg er "tiltrekt"av buddhister og praktiserer yoga:) Har du vært i India pila? Hvor i så fall?

Dubai skal undersøkes, hørest flott ut!

Skrevet

Ja, litt rundomkring. Men du finner da langt flere buddhister i Thailand enn i India?

Skrevet

Ja men for meg høres India langt mer spennende ut enn Thailand, men er ikke sikker på om familien er enig i det. Kanskje lettere å dra dit uten barna eller når de blir større. Vi får se.

Har dere noen steder i Thailand å anbefale da?

Skrevet

Yucatanhalvøya i Mexico :) bare SKAL tilbake dit :) masse moro for både voksne og barn

Skrevet

Brasil! Fantastisk land! Recife, Olinda, Natal..

Eller safari i Afrika:)

Skrevet

Dubai er vel og bra, men du må da ikke finne på å reise dit om sommern!!! da er det VARMT! Hva med California? fly til San Francisco, lei bil og kjør nedover Highway til Los Angeles. Fantastisk kurs. og lav dollarkurs.

Florida er jo også fantastisk, reis f.eks. til vestkysten, nydelige strender, bra shopping og billig å bo! Litt varmt og fuktig om sommern, men allikevel bra. I thailand er det regneseson om sommerne, men på Koh Samui er det ok om sommerne også. Ellers betyr regnsesong at det kan komme en gigantskur om dagen også ok ellers, men det er noe med lukten etc når det er regnsesong. Glem ikke å sjekke ut cruise også. Det er mye rimeligere enn du tror, barna vil digge det og du får se mange spennende reisemål uten å pakke ut kofferen mer enn en gang. Flere bra rederier som har utrolig mange spennende reiseruter både i Middelhavet, Karibien, Østen og andre fjerne himmelstrøk. Vil anbefale deg å ta en tur til et reisebyr så får du sikkert noen andre gode tips :-)

Min personlige favoritt med barn er USA. Alt funker i USA,store fine leiligheter, trygge biler, gode sykehus om noe skulle skje og fantastiske muligehter til å gjøre alt. Det er selvsagt så langt unna India du kommer på alle måter... men jeg (og barna våre) digger det!

Skrevet

thailand er jo kjempe fint,men er litt for lang reisetid dyntes jeg... når vi var der tok turen nesten 20 timer med mellomlandiner å sånn...men thailand er fantastis!absolutt....

men vi hr blitt helt forelsket i tyrkia... vært der?? vi er der minst en gang i året!!! helt knall å absolutt ikke galt i pris heller å rett rundt 4 timer på fly! vi pleier bruke å reise på sånn all inclusive hoteller å da er alt av mat drikke,is t ugene å sånn døgnet rundt med i prisen...å de fleste fine hoteller har store vannland(noe som er gøy for store å små)!detburde dere absolutt sjekke ut! kan annbefale dere å skekke på nazar.no! de har kjempe fine hoteller,vi har reist m d hver gang å ldri vært no "tull" eller no....

lykke til.....

Skrevet

Sør Afrika og safari er jo fantastisk. Men der er det vinter når det er sommer hos oss... så ville heller dratt dit på en annen årstid. Ikke lang flytur til Thailand, eller joda, men det går direkte til både bangkok. Phuket og Krabi. Charter og rutefly.

Kommer jo an på hva dere er ute etter. All inclusive i Tyrkia er skikkelig ferie det, men ut i fra det du har fortalt høres det ikke ut som en tradisjonell charter-tur er det du er ute etter?

Skrevet

Du nevner NYC, du kan jo fly dit, oppleve storbyen et par dager, så leie bil og kjøre oppover mot Boston og feriere langs kysten der... I skikkelig Kennedy stil ;-) Kommer an på barna dine om de egner seg for storby eller ikke. Vi har en på 10 og han digger storbyer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...