Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2010 #1 Skrevet 24. oktober 2010 Har ei venninne som har en liten tass på snart 8 mnd.. Han er fin i utviklingen, blid som sola, og en frisk liten unge. Morsom liten kar, som vet å sjarmere! Problemet her gjelder ikke meg selv, men venninnen min.. Altså moren hans.. Hun har hatt problemer med å knytte seg ordentlig til ungen, og sier selv at hun er redd for framtiden hans med tanke på hans utseende. Hun har hatt flere samtaler med meg, og sagt rett ut at hun syns ungen er stygg. Hårfargen er feil, oppstopper nese, munnen er for stor, og et lite fødselsmerke i nakken er ekkelt (!) Hun nevner også ord som; ekkel, fæl, anderledes.. Dette går veldig inn på meg, og jeg forstår ikke at en mor kan snakke slik om sitt eget barn.. Jeg har ikke barn selv, så derfor spør jeg her: - hvordan kan en mor tenke slik om sitt eget barn? Er det ikke en selvskreven regel om at alle mødre syns deres barn er det nydligste? - hvordan skal jeg reagere på slike utsagn som venninne? Kan ikke si meg enig med henne, og jeg er redd for at dette utvikler seg til det verre.. Noen råd?
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2010 #2 Skrevet 24. oktober 2010 Det første som slår meg når jeg leser innlegget ditt er at kanskje moren hans "fisker" litt etter komplimenter. Når hun sier slik, så ønsker hun kanskje at du skal si imot henne. Ellers så kan det være at hun er fryktelig usikker på både seg selv og sønnen. Hadde jeg vært deg så ville jeg nok sagt at hun måtte slutte og tulle. Og at du ikke synes det er så morsomt at hun rakker ned på ungen sin som er så fantastisk. Forhåpentligvis gir det seg etterhvert. Hilsen mammaen til verdens søteste... hehe:)
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2010 #3 Skrevet 24. oktober 2010 Jeg tenker fødselspermisjon med en gang. Jeg hadde sagt til venninnen min at jeg var bekymret for henne pga det hun har fortalt og sagt at hu burde kontakte lege iht depresjoner!!
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2010 #4 Skrevet 24. oktober 2010 Jeg tenker med en gang at hun må ha en form for fødselsdep... Du beskriver mye som sier at hun har det... Har du spurt henne? Ikke sikkert hun ser det selv. Hadde selv denne diagnosen og det tok meg lang tid før jeg knyttet meg til min sønn. Sa aldri noe stygt om han, men han var bare der.. en helt j... følelse å sitte med ovenfor sitt eget barn. Du SKAL jo elske barnet ditt og synes det er det vakreste som finnes.... Kanskje er det et rop om hjelp..
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2010 #5 Skrevet 24. oktober 2010 Hun tar for mye av ansvaret for barnets utseende. Hun føler nok at hun ikke har klart det perfekte..... Synd for barnet, men barnet har en mor som ser for mye av seg selv i alt hun "presterer"....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå