Gå til innhold

Stor giverglede

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er merkelig så mangesom skriver i den andre tråden at de gir lite eller ingenting til TV-aksjonen. Jeg har selv vært ute med ungene og gått med bøsse i dag. Vi har ikke møtt et eneste negativt menneske. Vi fikk noe i hvert eneste hus der det var noen hjemme. Selvfølgelig var det ikke like mye fra alle, det skulle bare mangle, men de aller fleste gav i størrelsesorden 100,- til 300,-. Noen gav 500,- også. Hvor holder alle disse som er negativ til? Er det et byfenomen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det var jammen meg godt å høre!

jeg ble skikkelig provosert av å høre de fordømte dårlige unnskyldningene her inne for ikke å gi,samt hvordan gjemme seg for bøssebærerne,tidenes lavmål spør du meg!

jeg bor i by og gir gjerne,men kanskje har du rett likevel?(jeg kommer fra bygda,kanskje det er grunnen til at jeg gir:)

Skrevet

Jeg synes faktisk det er helt redelig ikke å gi hvis man virkelig ikke har råd eller ikke ønsker å støtte saken. Det har jeg respekt for, men jeg hadde virkelig intrykk av at folk ønsket å gi og at de ventet på oss, derfor overasket det meg at så mange innlegg var nagative.

Skrevet

Eg har full forståelse for at folk ikkje gjer, men skal innrømme at det ikkje er alle grunnane eg syns er like gode. Når folk kjem med påstandar som om at me må hjelpe våre eigne først, blir eg forbanna! At me vann i det store verdslotteriet betyr ikkje at me ikkje kan hjelpe andre som har det mykje verre enn oss. Ja, det er mykje som burde vore betre i Noreg, men me har det jammen meg bra sammenlikna meg store delar av verda! Då er det minste me kan gjere å bry oss litt! :-)

I tillegg håpar eg folk seier frå på ein fin måte at dei ikkje vil gje. Eg syns bøssebæring er ein fin måte å gjere det på, for då er det mykje enklare for folk å gje. Undersøkingar viser at den største grunnen til at folk ikkje er med i frivillige organisasjonar og gjer pengar til veldedige formål er at dei ikkje blir spurd. Kva er vel då betre enn at nokon bankar på døra di ein søndag og tre i året? (kan hende det er bøssebærarar på døra oftare i byane enn her eg bur, det skal eg ikkje uttale meg om, men det er jo berre å seie nei om ein ikkje vil gje..)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...