Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2010 #1 Skrevet 24. oktober 2010 Vi skal feire dåpsdagen til sønnen vår hjemme, og blir kun nærmeste familie, totalt 15stk. Skal bruke spisestuen vår og kjøkkenbordet som et langbord, og har jo da ingen duk som er lang nok til hele spisestuebordet med ekstra-lemmer og kjøkkenbordet. Er det for "simpelt" å bruke papirduk på rull i en barnedåp?
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2010 #2 Skrevet 24. oktober 2010 Vi har gjort det. Men så har vi veldig uhøytidelige og avslappede selskap. Ingen bordkort, taler og annet dill. Bar god mat og hyggelig stemning )
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2010 #3 Skrevet 24. oktober 2010 Det er veldig uhøytidelig og avslappet det vi skal ha også. Det blir de samme folka som kommer i dåpen, som normalt kommer i våre bursdager også. Så vi skal heller ikke ha bordkort, taler og "annet dill" Da går jeg for papirduk på rull, og pynter heller litt midt på bordet:) Takk for tilbakemelding!
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2010 #4 Skrevet 24. oktober 2010 Ja, herlighet:) Går vel fint det:)
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2010 #5 Skrevet 24. oktober 2010 JA! til papirduk!! Det har vi brukt hver gang, med en blondeduk oppå:-)
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2010 #6 Skrevet 24. oktober 2010 Ville aldri brukt papirduk og paiprservietter, ikke engang til hverdags. Men det er nå meg og jeg er kanskje litt sær... Gjør som det passer deg, det er som regel det beste.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2010 #7 Skrevet 24. oktober 2010 En nabo av meg har i sånne tilfeller vært i stoffbutikk og kjøpt billig fløyelsstoff og lagt på. Blir veldig elegant! Bor i Oslo og vært i en av de store utenlandske på Grønland
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2010 #8 Skrevet 24. oktober 2010 Nei huff, jeg synes hvit duk og nypusset sølvtøy hører til på en slik dag. Har du ikke, så kan du vel låne av noen? eller så får du sikkert mikset det til med to? Eller kjøp en duk, en papirduk er da ikke gratis det heller.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2010 #9 Skrevet 24. oktober 2010 Burde ikke være noe problem i å bruke papirduk, har brukt det vi også i noen feiringer vi har hatt i familien. Men tenkte jeg skulle tipse deg om hva vi har gjort de siste gangene, vi fant rett og slett vanlige duker på Europris, de var så rimelige, at det ble ikke så mye dyrere. Selvfølgelig er det litt dyrere enn papirduker, men vi har brukt dem mange ganger, både ved andre feiringer, har lånt dem bort til andre som har hatt dåp og feiringer, og vi har brukt dem ved bursdagsfeiringer hjemme, både voksenbursdager og barnebursdager. Med andre ord vell anvendte penger Dere trenger nok ikke mer enn et par stk heller, vi har lagt med overlapp når det har vært langbord. Mener de største er tre meter. Lykke til med dåp! Blir nok kjempeflotte bord, med eller uten papirduk
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2010 #10 Skrevet 24. oktober 2010 Takk for tipset, 22:01. Koster jo å kjøpe papirduk også ja,og det er ikke pengene som styrer det. Men spisestuebordet mitt blir jo 3meter med tilleggsplatene, og når jeg har sett på duker tidligere som er så lange, så koster det mange mange hundre kroner. Men da skal jeg ta en tur på europris å se hva de har der, og evt. legge overlapp:) Syns jo selvfølgelig det er finest med vanlig duk, framfor papirduk:) HI
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2010 #11 Skrevet 24. oktober 2010 Hadde lett tatt papirduk! Det hadde vi faktisk i bryllupet også.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2010 #12 Skrevet 24. oktober 2010 Signerer anonym 22:32. Vi hadde også papirduk i bryllupet vårt. Ingen som bryr seg det døyt om det. Og de som sitter å bryr seg med hvilken type duker som ligger på bordene får sannelig takke seg selv, for de går glipp av den egentlige festen der de sitter. Hehehe... Nå til dags finnes det også mye fint i papirduker, så det trenger ikke en gang å se kjipt ut. =)
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2010 #13 Skrevet 25. oktober 2010 Hehe, ja det er jammen meg sant. Hvis gjestene bruker mer energi på å erge seg over at det er papirduk enn vanlig duk, da får de bare gjøre det:) HI
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2010 #14 Skrevet 25. oktober 2010 Ville verken hatt papirduk eller fløyelsduk. Men det handler om smak og kvalitetsbevissthet, og kanskje hvor møblerte hjem vi kommer fra. For meg er papirduk ensbetydende med grillfest i samfunnshuset. På en dåpsdag burde det være sølvtøy og finduk. Det går alltid an å få lånt seg duk, eller kjøpe metervare på Ikea... Men, når det er sagt, så er det jo ikke deres problem hvis dere velger papirduk og er komfortable med det! Dere får sikkert ikke SÅ mange gjester som legger merke til det...
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2010 #15 Skrevet 25. oktober 2010 Jeg ville aldri valgt papirduk av den enkle grunn at det skal pyntes! Det er noe med hele rammen rundt en høytidelig dag som jeg synes blir "ødelagt" av sånt. Hva gjestene tenker ville jeg ikke brydd meg om, men jeg hadde ikke likt det selv. Det blir som å stille i dongeri i kirken. Du kan godt, men det er en feiring og du gjør det ikke likevel..
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2010 #16 Skrevet 25. oktober 2010 Moderne papirduker er like fine som linduker. De som reagererer negativt på det, får bare sitte der og sture. Bare tøv å påstå at det blir "mindre høytidelig" med papirduker. For noe sprøyt.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2010 #17 Skrevet 25. oktober 2010 Hahahahaha... Herregud, anonym 11:26. Du tar fan meg kaka altså. "kanskje hvor møblerte hjem vi kommer fra"... Du er fan ta meg ikke så rent lite høy på pæra! For deg å si så kommer jeg fra et meget "møblert" hjem, men er fint lite opptatt av sølvtøy og fine duker av den grunn. En dåp, et bryllup eller hvilken som helst annen fest blir ikke mer høytidelig av fine linduker. Det er folkene som er der som gjør festen åkke som. Når det er sagt så synes også jeg at det er koselig å kunne bruke arvesølv og pene linduker innimellom. Det er ikke det som er poenget. Hvis vertinnen føler det blir mindre stress å kjøre papirduk, så blir definitivt festen mer hyggelig for ALLE (inkludert vertinnen). Det å bruke slike argumenter som hvorvidt man kommer fra mer eller mindre møblerte hjem blir bare latterlig, rett og slett. Beklager, men det mener jeg. Anonym 23:00
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2010 #18 Skrevet 25. oktober 2010 Sånne høye på pærafolk burde ha fått seg en på nesa av å se "Høy på pæra", hvor Hyacinth uten å vite det dummer seg ut gang på gang. Men her er hun altså, tilsynelatende i beste velgående, nærmere bestemt i 11:26, som påpekt av 12:25. Får håpe hun skrev innlegget sitt ironisk, men noe sier meg at hun faktisk ikke gjorde det.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2010 #19 Skrevet 25. oktober 2010 Hehe, jeg må le litt for meg selv her. Jeg kommer tydeligvis ikke fra et like møblert hjem som anonym 11:26, da jeg i det hele tatt vurderer tanken på å ha papirduk i dåpen. Syns også det er stilig i de selskapene hvor det f.eks. er arvesølv og flotte linduker, men jeg mener også at det må stå i stil til hvordan selskapet er og hvordan vi som verter er og hvordan gjestene våre er. Ikke så veldig høytidelige noen av oss, og vi blir kun nærmeste familie. HI
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2010 #20 Skrevet 25. oktober 2010 Det var nok helt seriøst, bakgrunn virker ofte inn på smak og kvalitetsbevisshet. Men jeg poengterte da vitterlig at HI sikkert ikke får mange gjester som legger merke til papiret på bordet, så det er jo ikke så farlig. Kos dere med selvgodheten deres, dere vet jo ikke bedre så dere har det sikkert godt Eller kanskje ikke, siden reaksjonen ble så krass. Mindreverdighetskompleks much? Hilsen 11.26
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2010 #21 Skrevet 25. oktober 2010 Kjøp pene laken som du stryker. Billig og pent, og mye mer pyntet enn papirduker.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2010 #22 Skrevet 25. oktober 2010 La meg se om jeg har oppfattet dette riktig: Papirduk i dåp = vi er rimelig kule mennesker fordi vi tar et avslappet familieselskap og rekker finger'n til tradisjon. Linduk = stivt, kjedelig dåp, høy på pæra og håpløse mennesker som kan finne på å ha sånne holdninger. Jepps, denne tråden er et fint eksempel på janteloven Herlig å få bekreftet at den fortsatt lever!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå