Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2010 #1 Skrevet 24. oktober 2010 ..og synes det er trist...hva er grunne til at dere ikke flytter nærmere?Flyttet selv til hjemtraktene da jeg fikk barn nettopp for at jeg ønsket at barna skulle få ha kontakt med besteforeldrene sine og resten av familien. Måtte endre litt i jobbutsiktene mine men valgte det slik lell. Skjønner jo at hvis man finner en partner på andre siden av landet blir det vanskelig å bo nær begge besteforeldrepar, men hva med dere som ikke bor i nærheten av noen av foreldrene deres?
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2010 #2 Skrevet 24. oktober 2010 Mennesker som gjør en elendig jobb som foreldre blir ikke plutselig supre besteforeldre kun fordi barna deres får barn...
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2010 #3 Skrevet 24. oktober 2010 Da syns du vel kanskje ikke det er trist heller??
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2010 #4 Skrevet 24. oktober 2010 ....men her var det snakk om dem som syns det er TRIST å bo langt unna foreldrene sine...
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2010 #5 Skrevet 24. oktober 2010 Enkelt, vi er fra hver vår kant av landet og møttes på midten. Klart vi savner og gjerne skulle hatt nærmere, men første tiden var det ikke aktuelt fordi han har en datter fra før og hennes mor bor her. Nå er hun gammel nok til at vi kan flytte(snart 20), men jeg har ikke lyst til å bo der mine bor og vil ikke bo der hans bor mest fordi det er så langt fra mine.. Nå bor vi i midten og trives selv om vi savner, reiser ofte begge veier. Kompromiss, kalles det.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2010 #6 Skrevet 24. oktober 2010 Det er vel lov til å synes det er trist selv om en ikke ønsker å gi opp to gode jobber og et godt bo/skole miljø for å bo nærmere?? Eller??
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2010 #7 Skrevet 24. oktober 2010 Vi ønsker å flytte nærmere. Merker veldig godt at med to små hadde det vært godt å hatt familie i nærheten. Grunnen til at vi på nåværende tidspunkt ikke flytter hjem er fordi det er et veldig lite sted med få ledige stillinger og langt å pendle til nærmeste by. Derfor prøver vi begge (som er ganske nyutdannede) å få noen års arbeidserfaring slik at det blir lettere å få seg jobb hjemme om noen år...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå