Gå til innhold

Alltid sliten og trøtt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er konstant sliten og trøtt. Jeg gruer meg til å reise på jobb, men jeg kvier meg for å ringe og si at jeg ikke kommer/sykemelde meg. Så jeg reiser på jobb (jobber som lærer), og klarer på en måte å komme meg gjennom dagene. Jeg tenker mye på at det blir mye styr for min nærmeste leder hvis jeg ikke kommer på jobb, og at elevene "mine" mister mye hvis jeg blir borte.

Hjemme er det to små (2 og 4 år), og jeg orker ikke være sammen med dem mer enn jeg absolutt må. Noe som gir meg ekstremt dårlig samvittighet... I tillegg mye å holde et hus i orden - vaske, rydde, vaske klær etc

Noen som har hatt det slik? Hva kan jeg gjøre? Alt er stress, og jeg orker ikke gjøre noe annet enn å ligge rett ut på sofaen om kvelden - veldig fornøyd med at ungene er i seng og at jeg "har lov til det".

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner at du er trøtt og sliten, og føler at du har ansvar for allt mulig. Høres slitsomt ut å være i din situasjon. Tenker likevel at du må prøve å tenke på deg selv, og din familie, først. Jobben må du prøve å la komme i andre hånd, og ev. bli sykemeldt hvis du blir for sliten. Elevene klarer seg på en eller annen måte, og det er ikke sikkert at du gjør en veldig god jobb hvis du er så sliten... og det er kanskje bedre å være borte litt i en kort periode nå, enn å risikere å bli "utbrendt" og være borte lenge?!

Lurer også på om du har sjekket stoffskifte og lignende hos legen? (en blodprøve). Selv fikk jeg lavt stoffskifte etter min første graviditet, og trodde at jeg bare var trøtt pga allt for lite søvn, til legen foreslo å ta en blodprøve pga at mange får forandret stoffskifte etter graviditeten...

Uansett hva du gjør; Lykke til!

Skrevet

Også må du huske at det faktisk ikke er ditt problem hvis ikke de finner vikar, det er faktisk dine overordnede sin jobb. Har fått mye kjeft fordi jeg også har tenkt på hvordan de skal klare seg osv, men slik skal det jo ikke være.