Treningsmamma har født ♥ Skrevet 24. oktober 2010 #1 Skrevet 24. oktober 2010 Hei Vi vurdere å flytte fra akershus og inn i Røyken kommune for å bygge hus. Men lurer litt på skoletilbud. Vi kommer til å flytte på grensa mellom buskerud og akershus. Har man mulighet til å gå på skole i akershus da? Hva syntes dere om røyken kommune? Glad for innspill
Gjest Kira06 Skrevet 24. oktober 2010 #2 Skrevet 24. oktober 2010 Hei, Vi flyttet fra Bærum til Røyken for snart 3 år siden..., og har aldri angret på det. Hovedgrunnen til at vi flyttet, var fordi det er så mye billigere priser på husene her. Så fikk nesten en enebolig for prisen av leiligheten vår i Bærum. Når det kommer til skoletilbudet, er jeg litt usikker da jeg kun har barnehagebarn. Men har aldri hørt noen klage på skolen her jeg bor, og vi er også super fornøyde med full barnehagedekning i kommunen. Tror nok man har muligheten for å gå på skole i Akershus (regner med at dere har planlagt å flytte i nærheten av Slemmestad?), men det blir kanskje litt trist for barnet i lengden. Det at alle nabo-vennene går på skolen i nærheten, mens barnet selv må ta buss eller bli kjørt til skolen? Uansett, jeg er super fornøyd med kommunen.... selv om det er en av kommunene i Norge som har dårligst råd:) Vi har ihvertfall ingenting å klage på, og det er god service både på helsestasjonen, i barnehagene og hvis det ellers skulle være noe. Så merker ikke store forskjellen på om jeg bor i Røyken eller Bærum, bortsett fra at det er litt lengre å kjøre inn til Oslo.
Treningsmamma har født ♥ Skrevet 24. oktober 2010 Forfatter #3 Skrevet 24. oktober 2010 Hei du Tusen takk for svar. Bor pr i dag i asker i rekkehus og vil gjerne oppgradere til hus. Har sett på tomter på Hallenskog. Nærmeste barneskole blir da Heggedal så lurer på muligheten for å la barna gå der. I tillegg er det samme vei til jobb og fritidsaktiviteter for barna. Men skjønner jo at det beste er å gå på skole med barna i nærheten. Hallenskog er jo et sted det skal satses på i fremtiden og vet det ligger i planene ny vei og 100 nye boliger etterhvert. Men vet ikke helt hvor langt inn dette er i fremtiden. Høres bra ut med full barnehagedekning og god service på helsestasjoner.
cec26 Skrevet 24. oktober 2010 #4 Skrevet 24. oktober 2010 Hei;) jeg er født og oppvokst i røyken kommune... og bare 5 min fra hallenskog;) Det fine med hallenskog er jo at du har tog så nærme,jeg ville vel latt ungene gå på den skolen som er nærmest der dere skal bo, jeg har mange venner med skolebarn i heggedal og ingen som har klaget så langt jeg vet... lykke til...
The Bad Gal Skrevet 25. oktober 2010 #5 Skrevet 25. oktober 2010 Bor også i Røyken kommune. Kjempefornøyd, men bor ikke der du nevner, så de områdene kan jeg lite om. Husker vi var på visning i Hallenbergåsen før vi kjøpte her vi bor nå, og synes det var litt "øde" og usentralt(tror det er Asker kommune, forresten), men Hallenskog har jeg også fått med meg er under utvikling, så det kan nok bli bra:-) Her vi bor har vi flere barnehager å velge mellom, gangavstand til b.hage, barne-og ungdomsskole, butikker, god bussforbindelse til Oslo og Asker(men da må du bytte buss på Blakstad) Dere må nesten bare sette opp ei liste over hva som er viktigst for dere, om det er gangavstand til skole, butikk, tog, "handlesentrum", sjøen, skogen... Nærsnes og Båtstø er fine plasser ved sjøen, men Nærsnes er ganske dyrt om du vil nært sjøen og Båtstø er litt usentralt. Åros har noen fine plasser ved sjøen, vi har kikket litt der selv for å evt. en gang bygge, men kvier meg litt for å ikke ha det like senralt som vi har det nå, er så kjekt å kunne gå til det meste. Heggedal har fått et litt kjipt rykte mtp ungdomsmiljø sier de som har kjennskap til det, enten driver du med idrett eller så driver du med dop. Aner ikke om det stemmer, men i følge et par lærere her er det litt tøft ungdomsmiljø der, men sånt forandrer seg jo med årene, så om et par år kan det være et helt annet sted som har det ryktet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå