Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2010 #1 Skrevet 24. oktober 2010 Ser i et annet innlegg her at det virker som om det er mange som har McDonalds bursdag eller lekelandbursdag... Hvor gamle er da barna deres da der ehar slike bursdager?
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2010 #2 Skrevet 24. oktober 2010 Her i nærmiljøet og blant venner synes jeg det virker som det starter i 6 årsalderen, så vi er ikke kommet så langt
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2010 #3 Skrevet 24. oktober 2010 Ja, dessverre!! Jeg syns det er noe skikkelig dritt faktisk. Etter at sønnen vår begynte i førsteklasse i høst så har han vært på 4 lekelandbursdager, og vi hadde et par i bhg også.. Helt ærlig syns jeg det er upersonlig, og det er jo bare fordi foreldrene ikke gidder å stelle i stand barnebursdag hjemme. Dessuten blir ungene lei det også!
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2010 #4 Skrevet 24. oktober 2010 Fryktelig trist at det skal være sånn... Blir vel sånn i dagens samfunn med så hektiske hverdager at foreldre ikke orker å lage til og rydde opp. Jeg skal ha barnebursdager så lenge som mulig! Lage litt ekstra med skattejakt /utkledning / aking etc så syns de små det er kjempe gøy!
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2010 #5 Skrevet 24. oktober 2010 Sønnen min var i sin første (og eneste) lekelandbursdag da han var 3,5 år gammel, bursdagsbarnet hadde 5-årsdag. Alle de andre bursdagsselskapene han har vært i har vært hjemmebursdager.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2010 #6 Skrevet 24. oktober 2010 "ikke gidder å stelle i stand" ? Nå får du faen sprette meg se og komme deg ned på bakken! Ungene bør ha medbestemmelsesrett over hvordan de feirer bursdagen sin og det er ikke akkurat så spennende med vanlig bursdag i noens hjem at ungene lider noen nød når de får feire på lekeland eller tilsvarende.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2010 #7 Skrevet 24. oktober 2010 Når det er 18 gutter i klassen, flere med hyperaktive diagnoser og en del av dem ikke går særlig godt sammen så det er slåssing osv er det ikke alle som har muligheten til å ha det hjemme og det har jeg faktisk full forståelse for! Selv velger jeg å kalle inn forsterkninger i form av venninner som kan hjelpe til å holde flokken under kontroll og ha utebursdag. Ungene setter veldig pris på hinderløyper, skattejakt, aking, pølser på grill/bål, kaste erteposer på blikkbokser, ballongknerting på jakt etter snop (som er gjemt inne i ballongene før jeg blåste de opp) osv osv. Prøvde å ha selskap hjemme i første klasse, tenkte det var greit for både barn og foreldre å se hvor vi bodde, men det var et mareritt. Mens to SLOSS på liv og død i kjellerstua, fyllte en unge vann i badekaret i 2.etg, noen griste ved å blande brus og sjokolade i glassene i stua mens andre rotet rundt på soverommene. Jeg gjør det ærlig talt aldri igjen!
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2010 #8 Skrevet 24. oktober 2010 Så du påstår at denne trenden ikke er startet av voksne? Og at det ABSOLUTT ikke har noe med at foreldrene ikke gidder å styre med hjemmebursdag? Jeg syns disse lekelandbursdagene er helt meningsløse og fryktelig stusselige.. Barn syns som regel det er veldig stas å få besøk hjemme, og en hjemmebursdag kan være alt annet en "vanlig" (leste kjedelig i innlegget ditt) hvis foreldrene gjør en liten innsats!! Jeg er ganske sikker på at de fleste av de hjemmebursdagene vi har hatt vil bli husket mye lenger enn en upersonlig lekelandbursdag!
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2010 #9 Skrevet 24. oktober 2010 Det er allikevel mange andre alternativer enn lekeland eller mcdonalds!!
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2010 #10 Skrevet 24. oktober 2010 Håper virkelig ikke det. Jeg ser fram til å stelle i stand bursdager slik vi hadde som barn. Hjemmelaget langpannepizza eller grillpølse i brød. Skumkake, gele sjokoladekake og brus. Husker vi hadde ei jente som kom flyttende fra Sri Lanka i tredje klasse, moren hadde laget en kake fra hjemlandet i tillegg til de vanlige. Stor stas, men forferdelig søt kake.... I de ekstra bra bursdagene var det også godteposer. Det var skikkelig gøy med skattejakt, husker jeg. Den som fant snopet fikk en større godtepose, og resten fikk akkurat likt slik at ingen skulle krangle (men det skjedde alltid likevel). Blir skikkelig nostalgisk her jeg.. Hvis barna mine vil ha en konform, kjedelig mcDonaldsbursdag i stedet tror jeg at jeg vil bli skikkelig lei meg....
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2010 #11 Skrevet 24. oktober 2010 Neida. Masser av vanlige barnebursdager her, i alle aldre.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2010 #13 Skrevet 24. oktober 2010 Det er klart det er startet av voksne. Er jo ikke barn som driver McDonalds, Hoppeloppeland eller andre slike steder.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2010 #14 Skrevet 24. oktober 2010 Her er det 50/50 hjemme og på lekeland tenker jeg. Vi har kun hatt det hjemme, har en 6 åring.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2010 #15 Skrevet 24. oktober 2010 Her er det massevis av hjemmebursdager. Noen få som velger mcdonald eller lekeland, men det er gjerne de som bor trangt og ikke har tumleplass til en haug viltre unger. Vi har kjempestor, fin hage og knerten har bursdag i august, så vi hadde utebursdag når han fyllte 3 år. Det var stor suksess og kommer nok til å fortsette med det.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2010 #16 Skrevet 24. oktober 2010 Vi har hatt det hjemme hittil.jeg synes det er kjempekoselig med hjemmebursdager,og ordne og gjøre i stand. Men jeg tror neste bursdag blir på lekeland,ikke fordi jeg ikke gidder å ordne i stand,men fordi barnet vil det.Og det er grunn nok for meg,det er barnets dag,og da får hn velge.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2010 #17 Skrevet 24. oktober 2010 Vi bor på landet og det er fryktelig stess å reise til byen for mcdonald bursdager og lekeland. Det blir for seint, må kjøre foreldre har ikke tid, så det skjer ikke her. Vi bruker bygdehuset til sånt, rett og slett fordi det er mange barn å invitere. Blir ståk i stua med alle disse ungene. Men det er faktisk litt upersonlig, det også. Ute bursdag høres gøy ut, men ungene er født på tjukkeste vinteren, mørk og kaldt, ikke særlig egnet. Men hadde absolut vært et alternativ om de var født på forsommeren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå