Gå til innhold

Sukkerpasta på sjokoladekake!??!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal bake ei sjokoladekake til dåpen til minstemann, og tenkte å kle kaken med et lokk. Lurte på å bruke sukkerpasta, men har aldri brukt dette før. Noen som vet hvordan den blir når den er lagt over kaken? Hard eller myk som marsipan?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

går helt fint, du kan også bruke marshmallowfondant, og jeg har også brukt marsipan på sjokoladekake :)

Skrevet

Jeg har sett masse oppskrifter på marshmallowfondant, men det virker litt "skummelt" å skulle lage dette. Virker vanskelig, eller er det ikke det? Er det enkelt å få ei glatt og fin masse?

HI

Skrevet

ikke egentlig vanskelig, bare en har tålmidighet til å jobbe med den nok og bruker nok melis...da blir det som å holde på med modeleringsleire når den er ferdig. Jeg bruker kjøkkenmaskin og slippe da klisset...men sukkerpasta er like fin å bruke den, og den er jo litt enklere å få kjøpt ferdig...men ferdige masser er litt mer pes å få farget da om du tenker å gjøre det

Skrevet

Hehe... det var den tålmodigheten da ;)

Jeg har funnet et sted hvor jeg får kjøpt ferdig farget sukkerpasta, og det virker jo lettvint. Hvordan er smaksforskjellen på sukkerpasta og marshmallowfondant? Like gode?

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...