Gå til innhold

Ang smatting rundt matbordet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir rett og slett kvalm!

Ok, guttungen til gubben er bare 4, så den forstår jeg. Men så er det gubben da, og hans 11 år gamle datter....

De smatter så det er kvalmende, og kaster i seg maten som om de aldri har sett mat før...

Er dette normalt?

Eller er det bare jeg som overreagerer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner at barn under skolealder gjør det. Og at voksne lager "koselyder" når de synes maten er god er bare positivt for min del, selv om en del folk sikkert synes det er merkelig. At de kaster seg over maten din er vel egentlig et kompliment, eller...? ;)

Skrevet

Jeg syns også smatting er ekkelt, men jeg prøver å lukke øra :)

Skrevet

Hadde det vært fordi de syns maten var god så...

Men de slafser, smatter, og "innhalerer" maten, og jeg blir faktisk kvalm av det.

Jeg har sagt til gubben at jeg snart setter meg en annen plass å spiser, slik at jeg beholder matlysta under hele måltidet...

HI

Skrevet

Jeg hater også smatting. Blir rett og slett aggressiv av det. Gutten min på 5 år smatter og jeg prøver å si det til ham hver gang. Heldigvis smatter ikke mannen min. Da hadde han fått noe hardt i hode.

Jeg har en venninne som er døv. Hun smatter så utrolig og kan jo ikke noe før det. Men uff så irriterende det er å spise sammen med henne.

Skrevet

smatting er kvalmt og uhøflig!

Skrevet

Smatting er utrolig ekkelt!! Å kaste i seg maten er uhøflig og skaper ikke akkurat kos og hygge ved middagsbordet

Skrevet

Her får ungene streng beskjed om å holde munnen lukket når de spiser. Min mann og hans barn smattet masse når jeg kom inn i huset, men etter en liten stund der jeg prøvde å overhøre det måtte jeg ta en prat med han. Og etter det begynte han å høre akkurat det samme, så vi gikk sammen og strammet opp bordreglene.

Eldsta er værst, men nå sier alle andre ifra om noen smatter veldig. Jeg mister helt matlysta, og det er endel ganger jeg har forlatt bordet uten å bli mett for å si det slik. Normal folkeskikk syns jeg det er, å lukke munnen når man spiser.

Skrevet

Velig glad for andres meninger her inne, og at jeg ikke er alene om akkurat denne biten. Da fortsetter jeg å printe det inn til det sitter :D

HI

Skrevet

Ta utskrift av tråden og vis den til din mann. Kanskje han tar hintet

Skrevet

Jeg hater smatting! Matlyder generelt, men særlig smatting og tygging med åpen munn. Så her i huset har ungene blitt terpa på fra de var bittesmå og spiser nå pent (5 og 8 år). Men så skjer det jo at de har venner på middag og det er ikke alle som har like strenge foreldre når det kommer til bordskikk... De ungene klarer veldig fint å ødelegge min apetitt, i tillegg til at det skaper visse tanker om foreldrene.

Skrevet

Jeg HATER smatting!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Blir rett og slett aggressiv av det og må til slutt forlate rommet hvis det er noen som smatter for og ikke miste besinnelsen.

Har en søster som tygger tyggis 24/7 med munnen på vid gap og minst tre-fire tyggiser av gangen. Hun er 13 år og gir faen i om man sier ifra til henne 100 ganger. Jeg måtte tilbringe helgen med henne for noen uker siden og endte opp med å måtte ha på mp3 spiller eller oppholde meg i et annet rom for og ikke kvele henne. Ufordragelig, men det er jo ingenting som hjelper....

Skrevet

Jeg også hater smatting, og har gjort det hele livet.'

Gjennom hele oppveksten gikk broren min meg på nervene med smattinga si da vi satt ved spisebordet. Helt for jævlig å høre på!

Jeg klikka hver gang, og han fortsatte å smatte, mens han smilte til meg. Provoserende? Nahai (!!!)

Han smatter fortsatt, og jeg klikker fortsatt.

Hadde aldri orket å bo sammen med en som smattet.

Skrevet

Det er sikkert normalt, men jeg synes også det er forferdelig ekkelt. Jeg pleier å finne på unnskyldninger for å slippe å besøke svigers siden de smatter og snakker med mat i munnen. Når jeg korrigere guttungen min (4 år) og sier høyt og tydelig at "Nei, det er ikke lov å snakke med mat i munnen og ikke smatt" ler svigermor så de våte smulene spruter utover bordet. *grøss* Men har fått avvent mannen med det og sagt at om han kaster i seg maten som om det var en etekonkurranse kommer jeg til å halvere mengden mat jeg lager til hvert måltid...Godt å kunne bruke det at det at det kun er jeg som kan kokkelere her til noe nyttig:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...