Gå til innhold

Hvor mye gir dere til tv aksjonen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

TV-aksjonen får 1000 kr hvert år.

Ellers støtter jeg Redd Barna som får 200 kr i mnd og Leger uten grenser som får samme sum.

Jeg kjøper en julegave til jente 3-5 år og en julegave til gutt 3-5 år hvert år og gir til Frelsesarmeen.

Hver måned jobber jeg ti timer gratis for en veldedig organisasjon jeg har sansen for.

Jeg er ikke rik, men har nedprioritert andre ting for å kunne bidra til de som har mindre enn min familie. Jeg ønsker å oppdra barn som fortsetter å gi av seg selv og det de har i voksen alder. Derfor serverer vi også mat i regi av Frelsesarmeen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fammilie på 4, gav 600,- (+25 kr pga godkjent lite lørdagsgodt for ungene i går) + 2 timer som bøssebærere for tre av oss.

Skrevet

Ga 500 kr i år. Familie på 3. Jeg gir litt etter hva de går til og i år var det en sak som virkelig rørte hjertet mitt.

Lommeboka er ganske "feit" etter lønn for få dager siden. Hadde jeg også hatt noen få hundre kroner igjen å leve for så hadde det nok blitt mindre.

Så jeg synes ikke 150 er lite. De som har "baken full av penger" som ikke gir i det hele tatt.

Skrevet

Ja man må nødvendigvis gi etter evne..

HI

Skrevet

Ja, man må nok nødvendigvis gi etter evne, ikke alle med "baken full av penger", som gjør det sikkert..

HI

Skrevet

Ikke noe som helst, setter ikke pris på tigging som forstyrrer privatlivet med ringing på døra. Det er siste sort, verre enn telefonselgere.

Men jeg støtter andre formål..

Skrevet

Jeg gav 100. Er alenemor med mange utgifter denne mnd.

Skrevet

Å gi penger til sånne formål, er bare å utsette elendigheten.

Skrevet

Eg gir ikke noe til det...

Skrevet

De kom ikke før vi dro på svømmekurs, så det ble ingenting gitt.

Hadde funnet frem det vi hadde av kontanter da, ca 120 kr tenker jeg.

Skrevet

Ga ingenting, har ikke råd.. (Og det er faktisk sant, har ikke penger til noe sånt noentid dessverre) Sliter faktisk med å fø barna mine og gi dem de klærne de trenger........

Ikke lett å ha det sånn heller... :(

Skrevet

Nei, det er ikke enkelt når man ikke har så mye penger. Strengt tatt burde vi jo hatt alle pengene våre vi også, 350 kr for 6 stk i en uke hadde jo ikke vært mye det heller.. men regner med vi klarer oss på 200 også. Vi har jo mye mat liggende.. Man må nødvendigvis gi etter evne..

Skrevet

Fint du prioriterer pc og internett da...

Skrevet

Jeg har vært på jobb i hele dag og da jeg kom hjem så hadde de faen meg tagget ( sånn jævla klisterlapp på døra som informerte gud og hverman om at vi var borte!! Nice!!) I utgangspunktet hadde jeg ikke tenkt til å gi en dritt, for det er sykt lite som blir igjen av det jeg gir. Jeg mener også oppriktig at det er menesker som trenger hjelp her i Norge og da ville det ha vært rett å feie for vår egen dør først.

Etter at huset mitt ble merket så har jeg deffinitivt bestemt meg for å lade hagla til neste tv-aksjon...

Skrevet

Hadde tatt ut 200,- til de skulle komme, rett og slett fordi vi bor på et lite sted, og det hadde vært så innmari flaut å ikke gi noe.

De dukket aldri opp, vi hadde planer, og når vi kom hjem hang det en lapp på døren om at de hadde vært. Egentlig ganske letta, for vi har ekstemt dårlig råd for tida.

Skrevet

Er på jobb så ringte den innsamlingstelefonen 2 ganger så nå betaler jobben 400 kroner for meg og min familie!

Skrevet

Ga ikke så mye. Var nok under en 50-lapp. Har råd til å gi mer, men prioriterer ikke TV-aksjonen. Grunnen til dette er at de samler inn så utrolig mye på slike innsamlinger at de klarer seg uten mine penger (vet det hadde blitt lite om alle hadde tenkt slik, men det gjør de faktisk ikke). Jeg støtter heller andre gode prosjekter som ikke har samme pressedekning og dermed trenger alt de kan få for å ha råd til det de samler inn pengene til. Har også selv jobbet mye med frivillig arbeid

Skrevet

Ingenting. Vi er rett før lønning og har bare et par hundrelapper selv. Synes ikke vi kunne gi bort de når vi har barn som kanskje trenger noe de neste dagene før lønna kommer...

Skrevet

17:48, hvem her hjemme trenger hjelp uten å få det av vår fantastiske velferdsstat?

Skrevet

Pcn låner jeg mens jeg er i utdanning, og internett er med i husleien her... fælt at du skriver sånt til meg, når jeg skulle gjerne ha gitt men ikke har nok til meg selv og barna engang... :(

Skrevet

Ja, det er ikke alltid man har råd til slikt, men følte vi gav etter evne med våre 150 kroner..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...