chiquita bambina Skrevet 24. oktober 2010 #1 Skrevet 24. oktober 2010 Jeg trenger noen seriøst gode råd for å få bukt med kvalmen. Kaster opp i hytt og pine og går dagen lang med ekstrem kvalme som reduserer meg i det daglige liv. Har hørt rykter om at dette vil gå over i uke 12/13. Men jeg kan ikke være en måned sykemeldt fra jobb pga dette! Hjelp!
<3 2G <3 Skrevet 24. oktober 2010 #2 Skrevet 24. oktober 2010 Hei, hør med lege, jordmor eller apotek, der ha de mange råd Vennina mi fikk tabletter mot kvalmen. Lykke til
mamma til 2 vakre stjerner Skrevet 24. oktober 2010 #3 Skrevet 24. oktober 2010 Hei, jeg slett som du gjør nå og fikk tabeletter mot kvalmen. Disse funka kjempe fint:-) Afopram tror jeg det het. Spiste også riskjeks, salte.. Disse hjalp også:-) Lykke til!!
Anonym' Skrevet 24. oktober 2010 #4 Skrevet 24. oktober 2010 Hei, føler med deg! Har tilnærmet ekstrem svangerskapskvalme (men uten oppkast) i alle svangerskapenen mine. Ikke kjekt. Her er et par tips, noen virker bra på meg, andre mindre. Lister dem opp etter hva som virket best: - postafen reisesyketabletter (1 om dagen, velutprøvd på gravide) - seaband akupressurarmbåd (apoteket) - sove sove sove sove sove... - spise lite mat ofte (hjalp i svangerskap 2, men ikke i 1 og nå 3) - B-vitaminer - legen anbefalte dem, men til ingen nytte for meg... - ingefær (helsekost - tabletter/te) - hjalp ikke meg, men lov å prøve Ellers vet jeg at en kan få kvalmedempende legemidler på reseps som gravid, men at dette gis sjeldent. Lykke til og god bedring!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå