Gjest Skrevet 24. oktober 2010 #1 Skrevet 24. oktober 2010 Hva får babyen igjen for det ? Er det egentlig bare en trend? Hører de sier at babyen får bedre motorikk osv.. er dette tilfelle? Koster jo endel og. Trenger synspunkter.
It's all about me Skrevet 24. oktober 2010 #2 Skrevet 24. oktober 2010 Er absolutt verdt det da du får et barn som liker vann og kan håndtere det velig bra etterhvert. Ja man kan da i svømmehallen på egenhånd, men min erfaring er at en da ikke drar like ofte og får langt ifra like bra resultat. Eldstemann gikk vi tre kurs med og han svømte nesten før han var to. Men han klarte lett å hoppe fra kanten, orientere seg under vann, finne kanten igjen og komme seg opp uten hjelp, dette noen mnd før han var to.
alvis Skrevet 24. oktober 2010 #3 Skrevet 24. oktober 2010 Jeg har gått på babysvømming med begge mine barn og syns absolutt det er verdt pengene. Vi gikk på svømming til eldste man blev 4 år og da han var 4 år og 3 mnd svømte han. Han er nå nettopp blitt 5 år og tok 25 meter knappen i sommer. Lillebror er også flink i vann. Vi har jo følgt opp svømmingen etter vi sluttet å gå fast og er ofte i svømmehallen. Jeg syns det er viktig at barn lærer seg å svømme og bli flink i vann siden skolen ikke har så god svømmeopplæring.
Gjest Skrevet 24. oktober 2010 #4 Skrevet 24. oktober 2010 såå bra Det hørtes kjempe bra ut! Viktig det å kunne svømme! Sønnen din høres dyktig ut ) ikke dårlig å kunne svømme når han bare er 2 år!!
Gjest Skrevet 24. oktober 2010 #5 Skrevet 24. oktober 2010 Dette høres jo kjempe bra ut! Er bare usikker på om det er noe "vits" i å bruke så mye penger på et kurs om man kan gjøre det selv ? Jeg kunne svømme når jeg var 4 selv men gikk aldri på noe svømmekurs. Var bare masse i svømmehallen med stefaren min Men er absolutt enig i at svømmeopplæring er utrolig viktig! Finnes det noen andre grunner til at en baby burde dra på svømmekurs ?
Vipsenmamma Skrevet 24. oktober 2010 #6 Skrevet 24. oktober 2010 Fullstendig bortkastede penger for vår del. Babyen hatet babysvømming og skrek av full hals hver gang vi prøvde. Måtte tilslutt gi opp.
Gjest Skrevet 24. oktober 2010 #7 Skrevet 24. oktober 2010 ja det er vel ikke alle som liker det heller. Men det vet man jo ikke før man har prøvd evt
Vipsenmamma Skrevet 24. oktober 2010 #8 Skrevet 24. oktober 2010 Nei, men det var sure 1250,- kr. Du får jo ingen ting igjen hvis ikke babyen liker det. Vi byttet tid og dag og instruktøren prøvde alt - men ikke noe hjalp. Hun bare hatet det....
Rødhette <309+<312 Skrevet 24. oktober 2010 #9 Skrevet 24. oktober 2010 Vi gikk på babysvømming når mini var mindre, vi begynte når han var 5-6mnd og gikk på ett kurs, og han elsker å bade og være i bassenget! Når han ble eldre meldte vi ikke han på flere kurs fordi han var så sliten etter bhgen, og de kursene var så seint på kvelden for vår gutt som er stup trøtt halv syv om kvelden. Men vi går ofte i svømmehallen, og bader :-) Selvfølgelig kan man gå i svømmehallen på eget intiativ, men i de fleste svømmehaller har de opplegg i terapibassengene på ettermiddagene, så vanskelig å komme til. og når de små ikke er så stor, liker de seg helst i varmt vann :-) Vi syns det var kjempe kjekt på svømmingen, og etter vi var på kurs har vi blitt mer komportable med å håntere mini i vannet, man lærer hvordan man skal holde de i vannet og div. Om man skal bade bade på eget intiativ eller gå på kurs får man bestemme selv, men jeg ville gått på et kurs først og heller badet på eget intiativ etterhvert, og det er veldig kjekt hvis man har en venninne med barn som er med også etterhvert, mye kjekkere da :-) Motorisk vet jeg ikke om babysvømmingen gjorde noen forskjell, mini ålte seg når han var 7mnd, reiste seg opp på kne når han var 7,5mnd, stod og gikk med støtte når han var 8,5 mnd og tok sine første skritt alene 12mnd. (men da var han veldig klar for det, og gikk stødig) men om det er gener eller svømming vet jeg ikke. Jeg gikk når jeg var 9mnd, så sikkert gener.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå