Gå til innhold

Må man ha drypp under fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og må man ha sånn sprøytegreie i hånda?

det er DET jeg gruer meg til isåfall..haha :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker nok du får andre ting å grue deg til når du kjenner hvor jævlig det er å føde!!

Skrevet

jeg hadde ikke det. Men fikk en veneflon etter fødselen fordi de trodde de måtte gi meg noe for å stanse blødninger.

--ved en vanlig ukomplisert fødsel er det vel ikke vanlig med drypp og veneflon.

Skrevet

Jeg hadde ikk drypp til tross for at jeg var i gangsatt, hadde sterke nok rier av meg selv. Fikk drypp etter fødsel da, fordi jeg fikk styrtblødning.

Veneflon ble satt tidlig under fødselen, og bra var det, for det var ikke mye tid å gå på når jeg begynte å blø, da var det om og gjøre å få satt på dryppet umiddelbart.

Veneflon var mindre vondt å få satt enn en vanlig blodprøve, så det ville jeg ikke grudd meg til.

Skrevet

Tusen tusen takk for svar!

har sånn sprøyteskrekk skjønner du,

veldig betryggende å høre at det var mindre vondt en en blodprøve,

for blodprøvene takkler jeg sånn akkurat :)

Skrevet

Slettes ikke :) Eller, måtte ha drypp med førstegang pga rian dabba av, men nu sist fikk æ ikke ;)

Lykke til så mye!! :)

Det kommer forresten ann på kem som stikke dæ kor ondt d gjør ;)

Skrevet

ååh, så godt å høre :D

satser på at alt går greit under fødselen da, så kanskje jeg slipper :D

Tusen takk :D

Skrevet

Nei, under en vanlig og normal fødsel, så trenger du ikke det. Men om du må settes i gang med drypp, eller riene stopper opp, så trenger du det.

Jeg fikk drypp (veneflon i hånda) da jeg fødte, synes det var ubehagelig å være "lenket" fast, men riene var verre enn veneflonen! ;)

Skrevet

jeg fikk drypp fordi jeg fikk epidural...

merka ikke noe til det.. lå der å grein pga riene...

Skrevet

En får bare drypp hvis riene begynner å dabbe av mot slutten - drypp er riestimulerende. Du får jo ikke drypp hvis du har gode rier.

Mange opplever at epiduralen bremser fødselen...og da kan dette bli nødvendig. Men du vil være såpass inni din egen verden at du ikke kommer til å bry deg så mye hvis det skulle bli nødvendig med drypp. selv ville jeg jo absolutt ikke ha drypp, men når riene stoppet opp og jeg fikk det var det jo ingen problem.

Samme gjelder intravenøs i hånda, du kommer ikke til å kunne tenke på så mye annet enn å komme deg gjennom riene og fødselen :)

Få JM til å vise deg pusteteknikk, øv litt på dette. Utrolig viktig under riene!

Skrevet

Det høres ut som meg det.. Gruer meg til ingenting annet enn å få den sprøytetingen inn i hånden.. Grøsser bare ved tanken.. Og den epiduralnålen som skal inn i ryggen... ;) Hehe..

Skrevet

Du er jo ikke nødt til å ta epidural.

Skrevet

Sprøytestikk var det siste jeg bekymret meg for under min fødsel.

Jeg har vanligvis skikkelig sprøyteskrekk, unngår gjerne bedøvelse hos tannlegen bare for slippe, og skal jeg ta blodprøver må jeg ligge ned ellers blir jeg skikkelig dårlig.

Fødselen min ble satt igang og jeg måtte ha drypp de siste timene før babyen kom fordi mine egne rier ikke var sterke nok. Var helt problemfritt å sette det, men underveis falt den ut TRE ganger, så de stakk og stakk og stakk. Men der og da spilte det overhodet ingen rolle!

Skrevet

Nei, men jeg skal ha epidural, så må nok ha den nålen inn i ryggen. Jeg er ikke "frøken naturlig fødsel".. ;)

Skrevet

Nei, man MÅ ikke ha sprøytegreie i hånda.

Da jeg fikk min første fikk jeg epidural og fikk en veneflon i hånda også. Var det siste jeg bekymret meg for der og da at de stakk i hånda. Var strevsomt nok å sitte på sengekanten og holde igjen på riene da de stakk i ryggen. Men alt går :)

På min nummer to fantes ikke tid til noe smertestillende. Jeg som hadde bestemt meg for å bedøves fra topp til tå omtrent... Så der fikk jeg ikkeno. Men alt går :)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...