1mor3barn&1000ideer Skrevet 24. oktober 2010 #1 Skrevet 24. oktober 2010 Lurer litt på Kongsten. Har familie der, og synes det virker rolig og fint. Noen som er kjent der? Barnehage, skolen ok?
Nagilimia Skrevet 24. oktober 2010 #2 Skrevet 24. oktober 2010 Velkommen skal du være Synes også det er koselig der! Selv om vi bor litt lengre unna byen 15 min. Har ikke hørt noe ang. skolene der, annet enn at Fredrikstad kommune har dårlig råd, og vært en del inskjæringer i skole. Jeg er lærer, så det er meget postitivt at jeg ikke har hørt noe. Nå kommer Sarpsborg etter akkurat med de samme innskjæringene..., så nå er nabokommunene som pest og kolerea
1mor3barn&1000ideer Skrevet 24. oktober 2010 Forfatter #3 Skrevet 24. oktober 2010 Takk for det Ja det er mye jeg lurer på i forbindelse med flytting. Spesielt hvordan barna skal få det mtp ny skole og barnehage, fritidsaktiviteter etc Men det går vel bra Er det noen aktiviteter for barn? Åpen gård, lekeland, badeland e.l i nærheten?
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 24. oktober 2010 #4 Skrevet 24. oktober 2010 Hei:o) Dere har jo Gamlebyen rett rundt hjørnet (gangavstand). I tillegg har dere Kongstenhallen et par hundre meter unna. VELDIG populært for barn å bade der om sommeren. De har innebassenger også. I tillegg så er det jo helsestudio og treningshaller for alskens sport. Dere har lysløypa rett i nærheten. Dere har Torsnes med ridesenter, gartneri med dyr og flott turterreng utover langs vannet. Skolen vet jeg ikke så mye om nå, men går ut i fra at det er Gudeberg skole det blir. Har gått der selv, men kun ungdomsskolen. De har et mye bedre rykte nå enn på 80-tallet ihvertfall:o) Vil si at tilbudene er mange på Østsiden av byen, og det ville definitivt vært mitt andre valg utenom der jeg bor nå, på Kråkerøy.