nonstop79 Skrevet 24. oktober 2010 #1 Skrevet 24. oktober 2010 Noen som har ett godt råd for å få sove ordentlig? Lillemann er snart 5 mnd, og sover stort sett hele natten. Noe eg er veldig glad for. Hadde eg bare fått sove og. Eg drømmer så utrolig intenst, og våkner ørten ganger for natta, så er nesten mer utslitt når eg våkner enn når eg la meg. Er nå nesten flere år siden eg sov godt en hel natt. Og ble ikke akkuratt bedre etter eg ble gravid. heller verre. Blir så utrolig sliten. Går tom for energi. Så det er ikke så fryktlig morsomt.. Skulle jo fått meg en god natt søvn når eg er så heldig att småen sover hele natten også... Eg holder ut til han legger seg, da er eg slakt på sofaen. I dag kjennes det ut som eg har vert på fylla i flere dager..hehe.. noe eg absolutt ikke har vert.. er over ett år siden eg smakte alkohol engang.. Så er det noen som har ett godt råd?
Ugl@ Skrevet 24. oktober 2010 #2 Skrevet 24. oktober 2010 Har selv had problemer med søvn i mange år, særlig har dette vært plagsomt mens barna har vært små. Gått på stumpene løs. I perioder har jeg trengt behandling i form av piller også for å komme inn et et bedre søvnmønster i perioder, men dette er jo ingen varig løsning som regel. Nå har jeg sovet greit en periode påca 2- 2 mnd, men da står jeg opp kl 5-5.30 ofte og stuper i seng kl 22 utslitt etter dagen ca 3 dager midt i uken pga jobben, ellers så er jeg oppe i 6.30, eller ca kl 7-8i helgene alt etter når barna våkner, jevnt over står jeg opp tidlig og er tidligere i seng enn før, legger meg nesten aldri etter midnatt lengre, og det er nøkkelen her. Jo tidligere jeg står opp og kommer meg i seng, jo bedre sover jeg når jeg først får lagt meg. Soving på dagtid er bannlyst, så ingen middagshvil på meg lengre. Det ødelegger nattesøvna, også viktig å ikke drikke for mye før man legger seg, ikke spise større måltider, men heller ikke være sulten. En annen ting jeg har merket meg er at jeg nok desverre sover best alene i sengen, så jeg vurderer eget soverom senere når vi får bygget på. Akkurat nå har mannen vært svært mye borte siste par mnd.
Mor Løvehjerte Skrevet 24. oktober 2010 #3 Skrevet 24. oktober 2010 Og frisk luft! En tur ut på kvelden før leggetid er veldig fint for nattesøvnen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå