Gå til innhold

noen som studerer deltid, jobber og har flere barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan får dere det til? Jeg har 4 barn(riktignok bare 2 små), jobber 50% og studerer et deltidstudie som utgjør 75 %.

Sliter litt med å få tid til alt, blir minst tid til lekser....selv om jeg her tid til å gjøre endel på jobben. Hvordan legger dere opp dagene??? Når leser dere?

Har samboer som tar sin del,men som også jobber endel

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjorde det i 3 år. Jobbet fra 50-70%, to barm og 50% studie. Gikk greit helt til det smalt. Jeg gikk på en skikkelig smell slik at jeg nå i dag sliter med å jobbe 100%. Føler meg stresset og klarer ikke slappe av...

Ikke slit deg ut/brenn lyset i begge ender!

Skrevet

tåå,stakkars deg 15:29, gikk du på en smell?! herregud.. tålte du ikke det engang! for et svakt menneske du må være!! det med å slite seg ut og være utbrent er jo blitt en folkesykdom!! for noe tull å vås! du fikk det vel som du ville så du slipper å jobbe 100! late late menneske!!

jeg studerer deltid,jobber og har små barn og er gravid! går utmerket det!!

Skrevet

Jeg jobber 100%. studerer 30% og har to barn. Sliter med å finne tid til lesing, ja...

Skrevet

50% studier og 50% jobb, blir ikke det omtrent en vanlig stilling, da? Da skjønner jeg godt at du sliter med 100% stilling i dag også, det ser altså ut som du er en av dem som ikke takler vanlig arbeidsbelastning. Ikke noe galt med det, altså, men folk flest klarer jo det. Altså ingen grunn til å "advare" om utbrenthet.

Skrevet

Tja.. Her jobber jeg tilnærmet 100%, studerer 50%, har to små barn, er på flyttefot også er jeg gravid.

Må innrømme at ting ikke har blitt helt som planlagt (blant annet uplanlagt gravid) og det blir et lite prioritert studie. Målet er å stå, for å si det som det er...Har tatt på meg alt for mye og synes den perioden vi er inne i er pyton da jeg har konstant dårlig samvittighet for det ene eller det andre som skulle vært gjort.

Gleder meg stort til permisjon og det er også nesten slik at jeg ser frem imot en verre bekkenløsning slik at legen mener jeg bør sykemelde meg...:/

Har heldigvis en flott mann som tar mye, men han kan jo ikke ta alt, noe må jeg faktisk gjøre selv..:)

Skrevet

For et svar da, 1629.....det er vel ingen vits å gjøre narr av folk på denne måten,håper du ikke skal bli noe som har med mennesker å gjøre....huff

Forøvrig, dere som får dette til....HVORDAN gjør dere det???? Sånn rent praktisk?? konkret?

HI

Skrevet

Anonym 17.39 her..

Jeg aner ikke helt hvordan ting skal gå og har ingen konkrete tips til deg. Har kun hatt en studiesamling enda (av 5) og prøver nå å jobbe litt med en oppgave vi skal ha klar til neste samling. Jobber turnus, så har litt fri på dagtid innimellom mens ungene er i bhg. Prøver da å sitte på jobb og skrive... Lesing går det heller dårlig med, men jeg trøster meg med at vi kun har en eksamensoppgave. De andre småoppgavene skal jeg nok også karre meg gjennom på et vis. Jobber dessuten veldig rettet mot studiet, så plukker opp det jeg kan her.

Ellers prioriterer jeg unger på ettermiddager, gjerne samtidig som vi pakker ned og gjør klart til flytting. Har droppet å være husmor og tillater meg å bruke ferdigprodukter til middagen og tv som barnevakt. Mannen tar heldigvis mye, uten ham hadde det vært håpløst.

Sier til meg selv flere ganger om dagen at dette kun er en periode, snart blir det sikkert MYE bedre.....:P

Skrevet

Jeg jobba 90 % og studerte 50 % med 2 små barn. Gikk greit det, ungene var 1 og 3 og la seg tidlig så jeg hadde kveldene fri. Er nok verre når du har større barn.

Man må bare benytte alle øyeblikk en har, på dagstid når barna er i bhg, når de sover og få mannen til å ta de litt i helger så en får lest.

Og sette bort alt en kan av andre ting, vaskehjelp feks er genialt,

Skrevet

Jeg jobber 100 % i lederstilling, tar deltidsmaset og har tre barn, snart 4. Det er kun to nøkkelord, disiplin og konsentrasjon. Setter av tid annenhver dag fra 21-22.30 hvor jeg skumleser pensum.

En ettermiddag i uka, hvor jeg går på biblioteket etter jobb og leser, skriver notater og gjør oppgaver. Sitter en hel helg i måneden med studiene. Utoverdet har jeg kun fokus på familie når jeg er hjemme og jobb når jeg er på jobb. Har en mann som stiller opp. Mitt råd er, du må konsentrere deg om det du holder på med der og da og ikke la alle gjøremål surre rundt hele tiden for det er det man blir sliten av. Og syntes du at det er vanskelig å lese en dag, skriv notater, for det hjelper deg videre i prosessen. Lykke til det er mulig uten å brenne seg ut

Skrevet

Tusen takk 2238 for fine tips, sikkert lurt å sette av faste tider,det skal jeg begynne med:) Ja det er vanskelig å konsentrere seg synes jeg...er jeg sammen med ungene tenker jeg på alt jeg skulle gjort, leser jeg så flyr tankene til familie og hus...startet i høst og er et 4 ars løp så bør vel komme inn i gode vaner snart.....

Skrevet

Er 100% stuent, har praksis tilsvarende 90%stilling, to små, hus, hund og en mann som jobber mye. Alt går, bare man er innstillt på det. Men blir lange dager og lite søvn.. Vet ikke hva jeg skulle gjort uten enorme kaffemengder.. .-)

Skrevet

Og jeg bruker dagene til det fulle: full dag på lesesal før henting av barn, lese etter leggetid og i helgene, lese på ettermiddagene når mannen er hjemme. Bruker all tid på studiet for å klare det, men er heldigvis snart ferdig, da..

Skrevet

16.09 er ei jævla kjerring som driver og svarer folk frekt i mange tråder her for tiden bare på pur f.. er såå lett å kjenne deg igjen på skrivemåten! Tviler på du studerer også, for skrive kan du jo ikke!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...