Gå til innhold

Jeg vil være hjemme alene av og til...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min har en jobb som medfører at han ofte er alene hjemme på dagtid. Jeg jobber fulltid (på dagtid), og er nesten ALDRI alene hjemme. En sjelden gang, kanskje 4-5 ganger i året, ber jeg mannen ta med seg ungene og dra på besøk el.l. fordi jeg trenger å få være alene (for tiden studerer jeg deltid og har vanskeligheter med å få fred til å konsentrere meg noen timer her og der når jeg bare har sen kveld til disposisjon). Han tilbyr seg absolutt aldri, jeg må nærmest "hive" dem ut (etter å ha forberedt ham på det noen dager i forveien). Vi har et nokså lite hus, det er ikke bare å gå å sette seg på et annet rom.

Er det for mye forlangt å be om noen få timer her og der for meg selv, uten unger? Hvordan er det hos dere, er dere nødt til å forlate huset for å få noen timer fred av og til?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff da, jeg hadde ikke taklet det nei.. Jeg pleier å si det slik: man må trene opp mannen;) satt det litt på spissen hehe.

Jeg vet at jeg har vært veldig heldig med mannen min. han tar med seg barna ut rett som det er,opptil flere ganger i uka så jeg kan få litt fred og ro. Vi er alle forskjellig, og han vet at jeg må ha litt tid for meg selv for å fungere optimalt. Jeg er og student, fulltids, men har veldig fleksible studietider. Så jeg kan lese selv hjemme om jeg har lyst til det. så det er ofte at jeg bare blir hjemme og leser istede for å dra på skolen, og da har jeg jo huset for meg selv da og;)

Skrevet

Jeg har prøvd "trene ham opp" noen år nå, men han skjønner rett og slett ikke mitt behov for litt alenetid av og til. Jeg må i alle fall ha en skikkelig god grunn, og det hjelper knapt. Har helt gitt opp å få alenetid bare fordi det hadde vært deilig av og til. Han blir skikkelig fornærmet over at jeg ikke vil tilbringe all våken (og sovende tid) sammen med familien.

Ååååhhh, jeg blir så inderlig lei! Jeg trenger noen gode råd for å oppdra den fyren...

HI

Skrevet

Hva for en pappa er det som ikke tar med seg ungene sine ut og leker med dem og lærer dem ting. Har han aldri alenetid med ungene sine, og tar dem med på ting og tang, lærer dem å sykle, ta dem med på svømming, snekrer litt etc?. Sitter han bare inne og slenger da? Er han ikke far til barna? Herlighet sier jeg, går da IKKE an!

Skrevet

Godt poeng. Nei, han gjør egentlig ingenting sammen med ungene uten at jeg er med eller, som i dette tilfellet, hiver dem direkte ut.

HI

Skrevet

Første anonym: da får du bare hive han oftere ut sammen med barna! Han får lære det the hard way rett og slett.. litt krangling i beg kan det sikkert bli..men etter hvert så blir det bedre:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...