Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her i huset har vi stort sett vært velsignet med gode sovehjerter. Etter at småen ble nattavent for 1 mnd siden, har nettene vært deilige, kun en flaske melk kl 5 og videre søvn til 7(legger seg 19). Tirsdag snudde alt. (vi tok vaksine tirsdag, men kan ikke skjønne at det skal være grunnen...)Han legger seg som sagt 19, våker opp 23, forventer mat, noe han ikke får. Sovner etter mye styr med vann og skriking(Vet at han ikke er sulten)VÅkner igjen 00.30, 02.30 og holder det gående til 03.15, kl 05(får mat) og sover til 06.30

I tillegg har vi storesøster på 2,5 som våkner kl 06, lys våken; ferdig å sove sier hun!!!

merker at det tar på humøret mitt og det eneste jeg tenker på er ¨å få sove. desverre er det slutt på dagsoving på storesøster.

Tips til hvordan jeg snudd styret til småen om natten? Skal fint takle å stå opp kl 06 (selv om alt før kl 12 var natt for meg før jeg fikk barn)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen konkrete tips....men du er ikke alene;-) her har vi "ikke sovet" på 2 år...og har innstilt oss på at noen ikke sover godt før de begynner på skolen....hurra....og gjeeeesp.....

Skrevet

Ungen er jo ikke nattavvent hvis han/hun får en flaske kl 5. Hvordan skal ungen vite hva klokka er når han/hun våkner? Slutt helt med flaske - det er mitt tips.

Skrevet

gutten er 5 mnd og legger seg kl 19 og sover til 05.i følge helsesøster er han nattavvent (det er morgen kl 05 for noen og kl 06 for andre!!)

Skrevet

Ok. Poenget mitt var bare: Ungen vet ikke hva klokka er når den våkner kl 00.30 eller 01.30 eller 03.00. Håper sikkert på flaske da. Kan jo være en grunn til at han våkner? Men det er vel litt tidlig å slutte helt hvis han er bare 5 mnd. Vi slet veldig med nattesøvnen frem til ungen var HELT avvent (ikke fikk mat før vi sto opp - som gjerne var 05.30). Men han sov i det minste hele natta. Syntes personlig det var bedre å få sove hele natta - og så stå tidlig opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...