Gå til innhold

Gravid og betennelse i begge knærne. Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg er 10 uker på vei, og har fått betennelse i begge knærne. Legen sier jeg ikke kan få betennelsesdempende når jeg er gravid, må bare ta det roligere på jobb. Har gjort det, og nå klarer jeg ikke å stå på beina, spesielt det ene kneet verker noe forferdelig og jeg hyler hvis noe kommer borti det. Har noen opplevd dette, og kan noe gjøres? Må jeg virkelig avbryte svangerskapet for å få hjelp?? Kan ikke sykemeldes, vi har underskudd på folk på jobben allerede, pluss at jeg er trives langt bedre på jobb enn hjemme. Håper noen har gode erfaringer/råd. Smertene har forøvrig spredt seg til begge hoftene det siste døgnet..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan da få pencelin.

Det fikk jeg da jeg hadde ørebetennelse og var gravid.

Når en er gravid blir gjerne en betennelse mer langvarig, jeg gikk i over 4 mnd med ørebet. min.

Nei, du avbryter da ikke svangerskapet. I verstefall blir du ikke helt bra før etter barnet er kommet.

En sykmelding er da ikke opp til jobben din.

Høres nå ut som du setter jobben høyere enn babyen?

Kan ikke sykmeldes, men kan avbryte svangerskapet.

Skrevet

Det kom nok litt feil ut, barnet er ønsket og vil absolutt ikke avbryte svangerskapet. Men legen la det frem på den måten, ville jeg ha betennelsesdempende, måtte jeg ta abort...ellers fikk jeg bare klare meg uten. Jeg har til daglig mye tunge løft på jobben, men kuttet ut absolutt alt fra onsdag av for å skåne knærne. Men det har bare blitt verre og verre, og jeg vet ikke min arme råd. Sjefen min er av den typen som blir møkksur om noen blir sykemeldte, uansett årsak, og med all fokus som er nå på sykemeldte gravide, har jeg ikke lyst til å ende i den kategorien...selv om en evt sykemelding ikke har noe med svangerskapet å gjøre. Vil bare få knærne og hoftene til å fungere igjen, har ingen plager i forbindelse med graviditeten, noe som er alldeles herlig siden forrige svangerskap bød på mange utfordringer.

Skrevet

Om knærne blir bra skal du forsatt ikke løfte tungt.

Mitt råd er bytt lege, han du har høres ikke god ut.

Skrevet

Har vurdert å dra på legevakten i morgen om det fortsatt ikke er noen bedre, da får jeg gjerne en second opinion...syns det var litt drøyt å få beskjeden om å avbryte svangerskapet for å få hjelp. NOE må man da kunne gjøre i slike tilfeller, belastningen på knærne vil jo bare bli større utover i graviditeten, og da er vel alle bedre tjent med at jeg har fått hjelp innen den tid? Blir bare så fortvilet, får ikke sove pga smerter og må ha hjelp for å komme meg på toalettet....føles nedverdigende.

Skrevet

Er helt umulig å sove, det verker bare mer og mer....ingen som kan dele erfaringer i natten?

Skrevet

Her er tips som kan hjelpe deg masse:

1) start med en god omega 3. Jeg anbefaler fri flyt. Ta 4 kapsler til dagen.

2)kjøp den gammeldagse grønnsåpen (ikke flytende),bland den ut i varmt vann og ha varme omslag på knærne med grønnsåpevann

3) bruk støttebandasjer på knærne

4) Få salve på apoteket. De har idrettsalve som tror den heter etter eller anna ice...Den er blå og kjøler ned knærne

Du kan bruke paracet mot smertene,det letter noe.

Arbeidsgiver er pliktig til å omplassere deg i bedriften når du er syk og gravid. Hvis ikke dette er mulig kvalifiserer du til svangerskap penger. Det er ikke ditt problem om bedriften sliter med bemanningen.

Skrevet

Tusen takk for flotte tips, skal handle inn i morgen :) Har så dårlig samvittighet for arbeidsplassen, vet at alle andre må slite mye mer hvis jeg er borte....men samtidig klarer jeg ikke å gå på do alene en gang, og da klarer jeg ihvertfall ikke å kjøre paller og stable varer i alle mulige høyder... skal på legevakten om en liten stund, håper de har noen gode løsninger på lager :)

Skrevet

Skal prøve den, håper den hjelper. Må jeg ha støttebandasje på utsiden, eller er det en gel som trekker inn i huden?

Skrevet

ice gel trekker inn i huden. Om du fortsetter i jobben så kan du bruke støttebandasjer i tilegg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...