Gå til innhold

Nyfødt som bæsjer HELE tiden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår baby på 1,5 uke bæsjer hele tiden. Tror jeg har tatt to bleier med bare tiss i. Begynner nå å bli litt bekymret for om dette er normalt. I dag har det på det værste bare gått 10-15 minutter mellom hver "sprut". Bæsjer jo ikke mye hver gang, men det kommer litt hele tiden, og han blir veldig sår. Spiste taco i går, så mulig han kan ha reagert på det? Uansett så har han hatt veldig hyppig avføring siden vi kom hjem fra sykehuset. Virker ellers relativt tilfreds, og ser ikke ut til å ha vondt i magen. Ammingen går bra. Noen andre som har hatt barn som bæsjer hele tiden? Tenkte å ta kontakt med helsestasjonen ang dette, men det er jo ikke åpent før mandag...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn var babyen vår også. Skiftet bæsjebleier i ett kjør! Det gikk faktisk lang tid før jeg byttet en bleie UTEN bæsj i! hehe :D

Husker faktisk at jeg ble skikkelig overraska da jeg åpnet den bleien og det bare var tiss i den.

Tror de fleste variasjoner av bæsjing er normalt når babyen bare får morsmelk. :) Noen sa til meg (husker ikke hvem) at det er et tegn på at tarmsystemet virker godt når babyen bæsjer mens den spiser. :)

Skrevet

Noen babyer bare er sånn. Jeg tror jeg skiftet ca 2 tissebleier før han var 6mnd og begynte med fast føde...

Skrevet

Forresten - nå har vi nylig begynt med fast føde, og det er fortsatt mange bæsjebleier om dagen.. Bare at nå er de en smule eklere enn før for å si det sånn! ;)

Skrevet

Jeg skiftet ikke en ren tissebleie før eldste var over 3 mnd. Rundt 4 mnd begynte hun å ha en til flere rene tissebleier om dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...