b_a_b_y_ Skrevet 23. oktober 2010 #1 Skrevet 23. oktober 2010 Har en jente som jeg har tenkt å begynne å bruke som barnevakt. Hun er 16 år og kjempeflink med barn. Hun gjør alt fra å leke til å legge dem. Jeg har to gutter hun skal passe, en på snart 5 år og en på 8mnd. Jeg er veldig usikker på hva som er vanlig betaling. En venninne som bruker henne nå gir henne 50,- i timen, men det syntes min samboer var ALT for lite! Hva mener dere?
katrineev Skrevet 23. oktober 2010 #2 Skrevet 23. oktober 2010 har fått intryk av at det er en sum som ofte brukes. men jeg er litt enig i at det er litt stusselig. men klart.. det blir jo litt penger av det da... hadde hu ikke passa unger hadde hu jo ikek fått noe så... det som er, er jo at hvis dere gir meg føler kanskje venninda di at hu må gi mer også..
b_a_b_y_ Skrevet 23. oktober 2010 Forfatter #3 Skrevet 23. oktober 2010 Blir ikke noe problem med det, for hun flytter og vi overtar barnevakten. Jeg også ser absolutt at det virker lite, men virker som det er det mange gir det ja. Fikk vel 25,- i timen selv for ca 12 år siden, å kan ikke huske at jeg noen gang følte meg underbetalt. Ofte sitter man jo å koser seg med film og snacks!
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 24. oktober 2010 #4 Skrevet 24. oktober 2010 Når man er 16 sitter man ikke barnevakt for å få godis og snaks men penger =0) så jeg personlig ville nok gitt 70 pluss er jo greit att jenta ønsker sitte en annen gang også. Personlig fikk jeg 25 kr for 20 år siden da jeg var 14 =0)
monzie Skrevet 24. oktober 2010 #5 Skrevet 24. oktober 2010 Jeg betaler min barnevakt 50 kroner om hun sitter noen timer, og om jeg har lagt ham. Kommer hun før jeg har lagt guttungen, og hun sitter til rundt elleve, får hun 100 kr. Og tror ikke det er for lite. Men det er vel forskjellig fra plass til plass (by eller landsbygda)? Jeg mener, min barnevakt er 14 år og har med seg en venninne. De drikker brus, spiser potetgull og godterier, så føler ikke jeg betaler for lite. Fikk selv 50 kr kvelden da jeg passer 4 barn for 20 år siden. Og da overnattet jeg og. Var mer enn fornøyd med det. Og siden min barnevakt sier ja gang på gang, regner jeg med hun er fornøyd
MajjaHarToVakre♥♥ Skrevet 24. oktober 2010 #6 Skrevet 24. oktober 2010 Vi bruker ei som er 13. Hun er enestående flink og voksen, og sier selv at hun ikke vil ha mer enn 50, hun vil til og med komme gratis noen ganger! Hun gjør det fordi hun syns det er gøy. Vi passer på å ha litt snop og brus da, som hun koser seg med. Og når vesla da er i seng, så tror jeg denne jenta på 13 har det midt i blinken, tven og snop helt for seg selv, samt litt penger i lommeboka. Men det skal sies at det er forskjell på 13 og 16!! En 16 åring hadde jeg nok ville gitt litt mer, for de er jo mer opptatt av pengene Jeg har snakket med mora til jenta vi bruker, og hun syns 50 er helt flott! Som hun sa: Tenk på den gangen dere kanskje trenger henne 3 hele dager i en ferie, DA blir det fort penger ut av det.. Da er plutselig ikke barnehagen så dyr alikevel Men man lager vel en annen avtale når det er snakk om hele dager, vil jeg tro. Hva mener barnevakta deres selv? Er hun typen til å si helt ærlig hva hun mener?
Fru.Antonsen Skrevet 24. oktober 2010 #7 Skrevet 24. oktober 2010 50 kr timen er helt greit det, hvertfall sålenge man ikke skatter av det. De får betalt 50kr timen for å se på tv, leke litt med barna og kose seg med snop så jeg syns ikke det er underbetalt. Skattbar minstelønn til en på 16 er vel rundt 70kr timen.
mor.monsen Skrevet 24. oktober 2010 #8 Skrevet 24. oktober 2010 Jeg har ei på 13 som passer jenta mi innimellom. Hun leker med henne ute eller inne. For dette får hun 50kr timen. Etterhvert skal hun begynne og passe henne litt på kvelden, legge henne osv..da øker jeg summen til 70-80kr timen. Har på forhånd avtalt pris med jentas mor. Jenta selv hadde passet henne gratis, men det synes jeg er for galt. Hehe..
firebarnsmum Skrevet 24. oktober 2010 #9 Skrevet 24. oktober 2010 En dagmamma tar vel 200 kroner for en hel dag, 240 dersom hun skulle betale skatt. Da kan vel ikke en ung barnepasser få mer vel? Synes 50 kroner timen høres helt greit ut:) Vi brukte en dagmamma for noen år siden, hun tok 50 kr pr. time eller 200 kroner dersom de var hele dagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå