Gå til innhold

Hva får jeg i sykepenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ute i permisjon nå, men sliter med bekkenløsning akkurat som før fødselen. Hvis det ikke blir bedre, så har jeg ikke sjans til å jobbe fullt etter permisjonen. Jeg har tatt 80% dekning på permisjonen og lurer da på hva jeg kan få i sykepenger når permisjonen er ferdig. Vil det bli grunnlaget permisjonspengene er beregnet ut i fra (100%), eller lønnen jeg hadde før permisjonen? Jeg jobber til vanlig 100% og er fast ansatt.

Setter pris på svar siden forholdet til NAV ikke er noe særlig ( får alltid forskjellige svar).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var (er) i samme situasjon som deg. Jeg hadde 80% dekning under permisjonen. Nå har jeg 100% "lønn" (er sykemeldt).

Hva som egentlig er riktig vet jeg rett og slett ikke. Er noen her inne som ikke har fått 100% etter endt permisjon(hvor de har hatt 80% under permisjonen).

Jeg snakket med Nav og ifølge den personen jeg snakket med så stemmer det at jeg skal ha 100%.. Men...må inrømme at jeg faktisk er litt redd for at de har tatt feil og at de plutselig krever at jeg tilbake betaler. Man kan jo aldri vite med nav:)

Vet ikke om du ble noe klokere jeg?

Skrevet

Beregningsgrunnlaget blir jo det samme, dvs 100% sykepenger.

Du har jo 100% lønnen din som grunnlag både for foreldrepenger og sykepenger selv om du velger å ta ut 80% over flere ukers permisjon.

Skrevet

Så lenge du "egentlig er tilbake på jobb" og ferdig med permisjonen, så skal dud jo ha 100% :)

Skrevet

Det er forskjell på lønnsgrunnlaget mitt og grunnlaget de har beregnet fødselspenger ut ifra (pga maxgrensen på 6G). Jeg regner med at det vil bli beregnet eventuelle sykepenger av fødselspengegrunnlaget (altså 100%)?

Skulle ønske slike ting hadde stått klart på NAV's hjemmesider, orker ikke snakke med dem for blir bare irriter:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...