Gå til innhold

Noen som har erf med Grand Danois her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal kjøpe meg hund, og da er det soleklart denne rasen som står på første plass..

Noen råd og dele?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De røyter små stive hår og sikler en del, ellers er det vel intet negativt å bemerke. =)

Skrevet

Har ikke GD, men Irsk Ulvehund. Er masse positivt med disse gigantrasene, men det store minuset er levealderen. Vi har mistet to ulver i alder av 9 og 6 år, og det er altfor kort å få beholde en hund.

Har nå vår tredje ulv, og regner ikke med at vi får beholde ham mer enn 4 år til. Han blir 4 år til jul.

Har også en mindre hund på 23 kg og han blir snart 10 år, og kommer trolig til å overleve alle sine flokkmedlemmer. Etter disse tre ulvene er det slutt på den rasen for oss, selv om vi elsker dem over alt på jord. Å miste dem etter så kort tid er alt for tøft.

Ønsker du allikevel å satse på GD, så sjekk nøye opp hvilket oppdrett du kjøper fra. De bør ha en klar satsning på lynne og sykdom. Spesielt kreft og hjertesykdommer.

Skrevet

Som svaret over her så er det gjerne alderen som er minuset på gigantene. Vi har også irsk ulvehund og kommer nok aldri til å bytte rase. Men vi gruer veldig for den dagen pelsen må forlate oss, for han er en så vannvittig stor del av familien. De blir gjerne det disse store, personligheten øker proposjonalt med størrelsen. Ang GD spesielt har jeg litt trøbbel med alle hårene, de jeg kjenner røyter mye. Hår som setter seg fast over alt. Ellers er det jo flotte hunder.

Når den tid kommer så anbefaler jeg deg å være flink til å øve inn komandoer og øve mye på å gå pent i bånd. Ingenting er mer ulekkert enn en umulig gigant med bomull i øra som sleper den ulykkelige eieren etter seg :-p

Skrevet

Kort levetid og tar lang tid før man kan gå langt med de.

Ellers er det fine bikkjer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...