juni-august-mai gull:):):) Skrevet 23. oktober 2010 #1 Skrevet 23. oktober 2010 Har ei jente på 3 år som er syk hver mnd.har loggført fra April å det er en gang i mnd med feber i 2 dager til 1 uke og med bronkitt og ofte hoste lenge og kveld/natte hoste nesten hele tiden har og hatt et tilfelle med falsk krupp..ba legen om å finne ut noe nå snart,er til å bli gal av..jeg lurer på om dette kan ver astma hun har,kan dette virke kjent for dere som har astma barn?? Hun ska ta utvidet blodprøver på Mandag og har ny legetime 9 November,men jeg vil vite nå!! aner ikke hva jeg kan gjøre med denne hosten hun hoster til hun nesten spyr..
Gjest ->>- Skrevet 23. oktober 2010 #2 Skrevet 23. oktober 2010 Forsøk astmamedisiner og se om de har effekt. Ventoline og flutide, f.eks. Det burde du få per telefon til fastlegen med den sykehistorien der.
Hobbyfotografen og Em Skrevet 24. oktober 2010 #3 Skrevet 24. oktober 2010 Mi hosta også mye, mest om natten når hun sov. Har ikke hatt bronkitt da. Fikk bare nesespray av fastlegen. Dro til helsestasjon, og forhørte meg litt der, de henviste oss til øre/nese/hals spesialist som igjen henviste oss til astmalege, og da fikk vi ventoline og flutide. Disse hjelper masse når hun er syk, eller hoster mye om natten. Og nå er hun ikke syk i 1-2 mnd lenger! Vi bruker de ikke hele tiden, bare når hun trenger det, og litt forebyggende når jeg ser hun trenger de. Skikkelig rundgang med leger, men nå er hun bare hos lege på kontroll 2 ganger i året!! En del forbedring. (Følte meg jo som en hypokonder etterhvert.. fordet om jeg vet jeg ikke er det) Så har du mistanke, prøv å kom inn til en astmalege som kan dette. Så dere får riktig medesiner.
juni-august-mai gull:):):) Skrevet 25. oktober 2010 Forfatter #4 Skrevet 25. oktober 2010 Fikk ventoline mikstur til henne i dag og hun har ikke hostet enda i kveld..di siste kveldene har hun hostet noe helt ekstremt.. men hva er grunnen til de er så ofte syke når di har astma?? kan jeg kreve at legen vår sender henne til astma lege når vi stiller på den timen hun har i november?? er vel ikke legen som kan stille diagnose eller er det det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå