Gå til innhold

har så dårlig samvittighet hele tiden :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Slik ser uka ut:

- Mandag jobber jeg kveld, da er sønnen min på 1år sammen med bestemor 1time før pappan kommer hjem.

- Tirsdag har jeg fri og sønnen min er hjemme hos meg.

-Onsdag og fredag jobber jeg fra 10-16. Da leverer jeg han i bhg. klokka 9. Og pappan henter han halv 4, men jeg er sjeldent hjemme før halv 5.

- Torsdag jobber jeg fra halv 10- 5. Da blir han levert halv 9. Pappan henter han halv 4, men jeg er sjeldent hjemme før halv 6.

På morran før levering er det bare stress og mas. Fint liten kvalitets-tid. Og når jeg kommer hjem fra jobb så er han ofte kjempe sliten og sutrete. Og jeg tar meg selv i å tenke: Det skal bli deilig og få deg i seng.

Uroer meg masse over hvordan har det i bhg, om han lurer på hvor vi blir av. Om han har med seg nok klær. Generelt om han har det bra. Føler ikke jeg strekker til i det hele tatt. Jeg klager ofte til venninder om hvor slitsomt det er med en ettåring. Hvorfor gjør jeg det? Han er jo verdens beste og vi koser oss masse når vi får kvalitets-tid. Men arbeidslivet tar knekken på familielivet.

Måtte bare blåse ut litt, har tynget på meg en stund.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dete ri kke godt å se lite til barna sine, du kan jo titte litt etter ny jobb da?

Skrevet

Syns ikke du skal ha dårlig samvittighet jeg;) Gutten din er jo masse med deg, pappan sin og tilogmed bestemoren sin!

Tenk på alle de som jobber 100% og kunn ser barnet sitt noen få timer om ettermiddagene.. kanskje...

Jeg jobber bare 50%, men går også på skole 1 kveld hver 14.dag pluss mye egenlesing.

Mannen min jobber form og em annanhver uke pluss at han går på skole og er borte 4 dager i trekk 1 gang i mnd.

Vi har 3 barn som vi skal dele oppmersomheten vår på og det er litt av en kabal og legge opp i perioder;)

Men likevel så har jeg faktisk ikke dårlig samvittighet.

Jeg vet at barna våre har det bra på skolen og i barnehagen mens vi er på jobb.

Jeg vet at de har det bra hjemme med pappaen sin når jeg er på jobb.

Jeg vet at mannen min og jeg gjør alt vi kan for at barna våre skal ha det bra, få være med på ting og opplevelser, få dekt alle sine behov og få oppmerksomhet og kjærlighet fra oss foreldre og andre familiemedlemmer pg venner:)

I perioder tror jeg alle foreldre får en følelse av å ikke strekke til på alt de ville gjort, men du må fokusere på de positive periodene der du føler at du faktisk strekker til:)

Gutten din har det nok bra i barnehagen og får dekt andre behov der med venner enn det du kanskje gjør.

Han er jo også heldig som kan være hjemme med deg en dag i uken!

Gjør den dagen til en ordentlig mor og sønn dag! Planlegg litt på forhånd hva dere skal gjøre og nyt dagen med sønnen din!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...