Gå til innhold

hvorfor skryter folk på seg diagnoser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

det skjer tilstadighet at jeg møter mennesker som sier at de har dysleksi, ADHD eller at de er manisk depressiv. men når jeg begyner å snakke med dem så kommer det frem at de slettes ikke har fått diagnosen av fagfolk.

de har bare bestemt seg for at de har den.

det er sykt irriterende!

du har ikke en diagnose bare fordi du selv putter deg i den kattegorien.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ADHD, og diagnosen er stilt av fagfolk.

Men jeg forstår hva du mener. De har kanskje lest seg til noe som de føler stemmer med problemer de har i hverdagen?

Skrevet

Tror jeg aldri har møtt noen som skryter på seg slike ting..

Har selv en av de nevnte diagnosene,men det er ikke noe jeg slenger ut til alle og enhver.

Skrevet

GReit å ha noe å slylde på sikkert.

Skrevet

For at de selv trenger en forklaring på sine problemer kanskje? eller for å få sympati?

Jeg har ME (stilt av fagfolk) og det verste jeg hører er " jeg er så sliten om dagen, tror jeg har ME".

Når man har ME så er man litt mer enn sliten.

Skrevet

Nei, og det tror jeg kanskje er forskjellen på vi som har en diagnose og de som ikke har det.

Jeg forteller sjelden folk om min sykdom. Da er det til de jeg kjenner godt eller fordi noen spør.

Skrevet

ja, det er veldig provoserende. blir irritert selv, føler at de lattigjør min funksjonahemning på den måten!

Skrevet

Hjelpes! Det er da vel ikke vanlig å skryte av at man er syk? Er man virkelig syk så sier man det bare hvis man er nødt..

Skrevet

selv synest eg de ikke kan skryte på seg noe diagnoser så lenge de skjuler seg bak "anonym" nicket......

Skrevet

Jo det finnes faktisk folk som skryter på seg diagnoser.

Jeg har ei venninne som hadde vært død for lenge siden hvis hun hadde hatt alle de sykdommene hun sier hun har.

Hun tåler ikke ditt og tåler ikke datt.

Og hun er så fryktelig full av gikt og det er ikke måte på.

Bare tull. Hun flyr rundt som en sprettball og spiser og drikker akkurat det hun har lyst på.

Skrevet

Hva slags miljøer er det dere vanker i? Kanskje på tide å skaffe seg siviliserte og oppegående mennesker å være sammen med?

Skrevet

Men de som svarer her,er vel de som ikke skryter på seg en diagnose?

Selv er jeg en av de med ADHD,og som i perioder har slitt med bla depresjon.

Og jeg kan svare med nick

Skrevet

Jeg skryter ikke på meg diagnosene mine,jeg forteller heller sjelden om dem.Og her er det stilt diagnoser av fagfolk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...