Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2010 #1 Skrevet 23. oktober 2010 Idag kom dama hans plutselig innom og ville snakke med meg, fordi jeg maste sånn på xen min og at jeg burde innse at det er slutt mellom meg og han og at jeg aldri kommer til og få han tilbake. at jeg ikke kunne forvente og ha han med meg på alle sammenkomster som gjelder ungene, altså ting som skjer på skolen bhg og slike ting. Vel jeg svarte tilbake at hun burde snøre igjen, han har selv bedt meg informere han når det skjer ting på skolen eller barnehagen som foreldrenne kan komme på. samt også foreldre møter og vi går sammen eller noen ganger så tar han med ungene om jeg er syk eller andre ting som skulle komme i veien, uansett om det ikke har hans samværs dag. Forklarte henne at jeg og han har delt mye sammen, vi har hatt mange fine år sammen, fine stunder og 2 barn og giftemål, at jeg aldeles ikke har følelser for han, men han vil alltid bety noe for meg og jeg ønsker han alt godt i livet, han er tross alt faren til barna mine, en jeg elsket og valgte og få barn sammen med, at han alltid kommer til og stille opp for barna sine og hjelpe meg om jeg er syk med og ta barna og ha dem. Hun takle tydligvis ikke mine gloser tilbake og innså vel at jeg og han alltid kommer til og ha kontakt og dele gleder og sorger med det og ha barn, vi er nødt og samarbeide og snakke sammen. Ligger litt mer bak også at vi ofte kunne snakke sammen en god stund når han leverte barna og han kom i bursdagen til ungene når vi feiret med familien inviterte jo hans familie også. de har bare vært sammen 1 år. jeg har jo selvsagt snakket med henne etter hun gjorde det slutt, og fortelle at han er hennes, jeg kommer ikke til og prøve og ødelegge fordi jeg vil ikke ha ham tilbake. Men det jeg hadde sagt hadde fått henne til og tenke og hun ville ikke leve livet sitt slik, hun ville ha en som hadde en fortid som kunne bli glemt og ikke måtte påvirke framtiden i så stor grad. hun sa ikke til xen min a det var pga meg. jeg har heller ikke nevnt noe. føler meg litt dårlig som er skylden, men hun har alltid pirket osv og vært sur fordi vi på en måte enda er familie og deler ting som har med ungene. og idag bare klikket det litt, var ikke direkte frekk, men bare sa hvordan ting var. Men nå ble vi faktisk venner og hadde en god tone og slikt.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2010 #3 Skrevet 23. oktober 2010 Trengte bare og lufte tankene litt vell... Ikke hver dag man er grunnen til at et forhold tar slutt. Men og at jeg forstår henne som vil starte livet med en som ikke har unger og en x og ta hensyns til... Det er ikke bare bare. har jo selv funnet meg en etter det ble slutt og vi venter en liten sammen. tror det er lettere for en mann og bli sammen med en dame som har unger fra før, enn en dame og bli sammen med en mann som har unger fra før. Fordi som regel har dama makta for og si det sånn når de har barn sammen, dama klarer lett og tvinne mannen rundt lillefingeren.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2010 #4 Skrevet 23. oktober 2010 Bra, HI. Ikke at det ble slutt mellom dem, men fordi du og barnefar faktisk klarer å samarbeide og være venner At hun ikke taklet dette, er hennes tap. En skal ikke være fiender som ekser, når en har barn sammen. Da må/bør en samarbeide til barnas beste. Jeg har en barnefar her som mer eller mindre driter i ungene, og det er vondt på deres vegne. Og hans nye(som også nå er hans eks, men de har et barn sammen) har aldri tålt at jeg har trengt å ha ham med på enkelte alvorlige ting som gjelder barna. Han har aldri gått på foreldremøter eller slike ting, men dette var noe mye mer alvorlig enn slike ting. Da steilet hun helt..... Og etter konfirmasjonen til eldste her(hvor alt foregikk i sømelige former og åpent. Og jeg hadde prøvd å virkelig ta hensyn til henne), så fikk han visst huden full på veien hjem og hun hadde "spysyken" i to dager etterpå hahaha.. stakkars dama, hun kan ikke ha det godt med seg selv.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2010 #5 Skrevet 23. oktober 2010 Ja det finnes vist en god del av dem.Enkelte damer klarer heller ikke å gi slipp på mannen, selv om de er ferdige med hverandre,og vil helst at han skal stille opp både for barna og henne.Tror det er derfor så mange stemødre blir uglesett.Biomor er rett og slett sjalu. Nå gjelder det jo heldigvis ikke for alle,syns det er kjempeflott at biomor,stemor og far kan samarbeide.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2010 #6 Skrevet 23. oktober 2010 Den som finner seg en mann som er far, må finne seg i at han gjør ting som angår barna sammen med barnas mor!
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2010 #7 Skrevet 23. oktober 2010 Den som blir skilt må innse at mannen da er en eksmann og kan ikke være mannen i sitt liv lenger. Ja han skal stille opp for UNGENE. ALT handler om gjensidig respekt og balanse. Nydama må respektere at mannen har barn og stiller opp for dem. Eksdama må respektere at mannen har en nyfamilie(barna, pappaen og stemor) og ny kvinne i sitt liv. Eksdama burde kunne vise normal høfflighet ovenfor nydama og ikke blande seg inn i nyfamilien eller eksens kjærlighetsforhold. Nydama burde respektere mannen og eksdamas felles foreldrerolle for barna og ikke blande seg inn i det.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2010 #10 Skrevet 23. oktober 2010 Ha,ha er det ikke alltid bare rør med kvinner og alle sine menn...
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2010 #11 Skrevet 23. oktober 2010 Ja man må akseptere at mannen har et nytt liv han også. Nå har ikke de noe barn sammen eller venter barn, men om han en dag finner ei som han får barn sammen med kommer jeg il og akseptere at de er en familie og at han må stille opp for barn/barna der også og jeg forventer langt ifra at våre felles barn skal få noe spesial behandling pga at vi ikke bor sammen. Jeg har alltid prøvd og være hyggelig mens de var sammen, og når det har vært bursdager for barna med familie har hun også vært velkommen, samme med ting som skjer på skolen, men ikke foreldremøte eller elevsamtale men da får heller ikke min mann være med, da er det jeg og xen som går sammen eller en av oss som går. Jeg synes det er kjekt vi kan være venner og samarbeide godt og at min nye mann har forståelse for at slik er det, jeg hadde også forstått om han synes det hadde vært vanskelig i og med at jeg og xen har barn sammen og vært gift og slikt. Man vet jo aldri om følelser en gang blusser opp igjen. Hilsen HI
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2010 #12 Skrevet 23. oktober 2010 Synes det høres ut som du prøver å ødelegge litt jeg HI. Du trenger jo ikke å fortelle dama at dette er en mann du en gang elsket og bla bla bla, det skjønner hun, men at det er barna det skal dreie seg om. Skjønner godt at hun ble lei seg. Tror du innerst inne godter deg og ønsker at følelsene skal blusse opp igjen jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå