Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2010 #1 Skrevet 23. oktober 2010 Overskriften sier vel litt av det jeg tenker på. Jeg har foreldre som røyker masse hver dag, og di sitter inne uten og lufte. De er veldig opptatt av at det er deres hjem, og dersom jeg spør om det er greit at jeg lufter, mener de at de må få lov til å ha det slik de vil i sitt eget hjem. Jeg skjønner at det er deres hjem og at det er de som bestemmer, av den grunn resulterer det i at jeg ikke er der mer enn 5 til 10 min omgangen. Det har seg slik at jeg er gravid (16 uker) og jeg røyker ikke selv. Nå vurderer jeg å si at nok er nok. Jeg vurder å si at jeg ikke vil komme mer på besøk fordi det er så mye røyk der også får de heller komme til oss ( noe de aldri gjør). Hva tenker dere om dette? Jeg synes jo det er trist og måtte være slik, men tenker på barnet og at det er unødvendig og utsette meg for så mye passiv røyking. (Ps beklager skrivefeil, men jeg har dystleksi).
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2010 #2 Skrevet 23. oktober 2010 Huff skjønner deg godt. Jeg ville holdt meg borte under graviditeten, og etter må du jo holde deg borte pga. babyen. Kanskje de da skjønner alvoret og slutter å røyke inne. Gjør de det ikke, så er de ikke verdt strevet tenker jeg......., da får de komme til dere hvis de vil ha kontakt.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2010 #3 Skrevet 23. oktober 2010 Beklager at du har så egoistiske foreldre. Men du må tenke på deg selv og ditt ufødte barn først og fremst. Og babyer skal heller ikke utsettes for passiv røyking, bare at det er sagt.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2010 #4 Skrevet 23. oktober 2010 HI her. Er slik jeg også tenker. Etter og ha vært der i fem minutter i dag, dro jeg hjem. Da jeg kom til mannen min spurte han om jeg kunne gå i dusjen fordi det luktet intens røyk av meg. Det sier litt. Og nå føler jeg at jeg koker over, men er litt lei meg også. Er så glad i mamman min, men synes det er dårlig at det tas så lite hensyn takk for tilbakemeldingen:)
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2010 #5 Skrevet 23. oktober 2010 Jeg satte hardt mot hardt med mine svigerforeldre, og gav beskjed om at det ikke skulle røykes inne når mitt barn var der. Var ikke et problem da jeg var gravid, for bor så langt unna at jeg ikke var der da jeg var gravid. Det gikk faktisk overraskende greit. Litt surmuling til å begynne med, med det er da vårt hjem osv. Tror svigermor fikk beskjed fra venninner hun forsøkte å søke støtte fra at sånn er det i dagens samfunn, og det er nesten ingen foreldre som godtar at det røykes i nærheten av sine barn. Nå luftes det ekstremt godt før vi kommer, og de røyker inne på et eget rom med døren lukket når vi kommer, og de må vaske hendene etterpå. Og det er bare teit å komme med argumenter med at det har da gått greit med mine barn, og de ble det røyket rundt hele tiden. Verden går videre, og nå vet vi at det er farlig. Det fantes ikke sikkerhetsbelte i baksetet heller da vi var små, og det gikk jo helst bra, men vi gjør det ikke sånn lengere. Og min far lekte med miner og granater fra krigen da han var liten, og det gikk fint det også, men ikke dermed sagt at det er en god ide...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå