Gå til innhold

Jeg har en datter som er halvt afrikansk...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror dere det vil være vanskeliger for meg, enn gjennomsnitts alenemoren å få meg en ny kjæreste?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eh... ikke med mindre du har en spesiell interesse for menn som ikke liker afrikanere. Og i så fall er det nok like greit om det er litt vanskelig. ;-P

Skrevet

Helt riktig, Pila. Du har vel ikke lyst til å være sammen med menn som ikke liker datteren din fordi hun er afrikaner? Good riddens.

Skrevet

Hvorfor skulle det være vanskelig å få ny kjæreste selv om du har en datter som er halvt afrikansk, jeg forstår ikke sammenhengen?

Jeg har selv en nydelig halvt afrikansk datter, og jeg hadde ikke noe problem med å få meg en ny flott kjæreste av den grunn!

Eneste jeg ser på som et "potensielt" problem er at datteren min er så veldig opptatt av at hun ønsker seg en lillesøster som skal være lik(lysebrun som hun sier) som henne. Jeg har forklart at hvis samboeren min og jeg får et barn så vil ikke barnet bli "lik" som henne, men lys i huden.

Dette tror hun ikke helt på, og sier at lillesøsteren nok kommer til å bli lysebrun som henne, fordi søsken ligner jo på hverandre (Da for jeg litt vondt av henne, for jeg vil ikke at hun skal føle at hun "skiller seg ut" i familien).

Skrevet

Ja, det hørtes kanskje litt feil ut...

Men jeg mente at kanskje gjennomsnitts nordmannen hadde vanskelig for å føle tilhørighet til et barn som først og fremst ikke er hans, og dernest overhode ikke kan se ut som om det er hans heller.

Huff, kanskje litt merkelig problemstilling.

Ganske nylig begynt å tenke at jeg kunne tenkt meg en kjæreste, men vet ikke om noen vil ha meg siden jeg har barn og bagasje.

Skrevet

Nei det tror jeg ikke er noe problem - selv om jeg kanskje ikke kan snakke for "gjennomsnits nordmannen". Men jeg kjenner en del jenter med barn som er halvt utenlandske og som er gift på nytt, eller har ny kjæreste, og jeg har aldri hørt om denne problemstillingen.

Og jeg vet at det ikke er noe problem å elske barn som ikke er ditt eget, eller som ikke ligner på deg. Bare tenk på alle adoptivbarn som lever i Norge, de blir elsket av sine adoptivforeldre til tross for etniske ulikheter.

Ikke tenk slike negative tanker. Konsentrer deg om å finne en fin ny kjæreste, så ordner alt det andre seg.

Skrevet

Det spørs jo hvilken mann du ønsker deg det da. Tror nok ikke det vil være så vanskelig for deg å finne en ny afrikaner eller annen farget mann. Heller tvilsomt om det vil være like enkelt å finne en nordmann eller annen europeiskættet mann.

Men det er vel helst afrikanere du søker? Du har jo allerede en datter som har afrikansk far, så det er vel mest naturlig nå.

Skrevet

Næmmen, hva slags antagelse var det, 16.06? Fordi om HI har vært sammen med en afrikansk mann betyr da vel ikke det automatisk at hun vil ha det igjen?

jeg har liten tro på begrepet "once you go black you never go back".

Skrevet

16:06

Nå skrev jeg jo "gjennomsnitts nordmannen" og der sier jeg jo stort sett at jeg ser etter en norsk kjæreste eller?

jeg er egentlig åpen for hva som helst så lenge mennesket er snillt mot meg og datteren min.

HI

Skrevet

Jeg tror at menn i første omgang ikke bryr seg mye om du har barn eller ikke. Det er ikke så veldig sannsynlig at du blir sjekket opp med barnet på armen for å si det sånn.. Etterhvert, og kanskje når det allerede er for sent ;-) og mannen har falt for deg, så blir jo barnet introdusert for han. I det stadiet hvor forholdet blir endel mer alvorlig er det viktig at moren har et godt forhold til barnefaren eller at barnefaren er ute av bildet. Menn skygger unna mødre med kompliserte forhold til barnefaren. Hudfarge er virkelig underordnet når det gjelder barn, tror og håper jeg i alle fall. Men jeg er kanskje naiv da?

Skrevet

Tusen takk 16:25

Du sa egentlig noe veldig fornuftig der.

Og du har rett, jeg har et komplisert forhold til BF.

Han innvaderer livet mitt litt for mye rett og slett.

Han vil ikke ha meg, men er hos oss hele tiden, og på den måten er det jo nærmest umulig for meg å treffe noen andre.

Må nok ordne opp i det før jeg klarer å gå videre ja.

Skrevet

16.06 tåpelig svar.

Jeg skrev lengre opp her - jeg har selv et halvt afrikansk barn, og det har aldri stått i veien for å få ny (norsk) kjæreste. Og hvis jeg møtte en mann som hadde et problem med at datteren min hadde afrikanske aner, så ville han uansett ikke hver aktuell for meg.

Men som sagt, jeg har aldri møtt (eller hørt om noen) som har hatt problemer i forhold til dette. (Det finnes sikkert slike menn, heldigvis har jeg vært så heldig å ikke støte på noen).

Skrevet

Oj da, trist egentlig at jeg traff rett der ;-) For dårlig forhold til BF er utrolig vanskelig og florholdet deres blir nok ikke bedre av at du treffer en ny :-( Jobb hardt for å bygge opp et forhold som fungerer , og distanser deg så godt det overhode går. Selv har barnet mitt et godt forhold til faren, og trives godt der, så vi har delt omsorg. Men vi treffes så sjelden det overhode er mulig, bytter ved at jeg leverer på barnehagen på mandager og faren henter, omvendt neste mandag. Hvis dere får til en omsorgsordning hvor barnet er helgen over hos faren feks så kan dere uansett bytte i barnehagen hvis dere har barnehage da .. Hvis ikke kan dere avtale å bytte hos besteforeldre eller en annen nøytral venn. Ofte fungerer dettee godt for ungene..

Hilsen anno 16:25

Skrevet

Det er dette jeg har tenkt på også.. Sønnen min er halvt afrikansk. Siden jeg har lyst på søsken som ser ut som han, så er nå min nye kjæreste også afrikansk. Når jeg går på gaten med sønnen og kjæresten, så tror nok alle at kjæresten min er faren hans. Syns det er ganske greit...

Skrevet

Det er ikke så få barn som vokser opp med adoptivsøsken av en annen "rase" (er vel ikke lov til å si det lenger?). Så det burde ikke være noe problem.

Men det høres ikke bra ut med en eiesyk eks med mulige ubehandlede krigstraumer, som tilbringer mye tid i din leilighet! Det ville fått alarmlysene til å blinke for meg iallfall, dersom jeg hadde vært en hvit mann.

Skrevet

Hahahaha!

Mulige ubehandlede krigstraumer?

Hvor i himmelens navn fikk du det ifra?

Hehe, der fikk jeg meg iallefall en god latter.

Nei, greia er at han vil se datteren sin så mye som mulig, og ønsker ikke å ta henne med til sitt bosted som er veldig studenterliv preget.

Han ønsker også at det ikke skal være så vanskelig for henne, at begge foreldrene er tilstede så mye som mulig etc.

Men det begynner jo å ta på meg.

men takk for latteren ;-)

Skrevet

Garanterer deg at dette ikke blir noe problem!! Og

om du treffer en som har problemer med

det, så vil du uke ha han uansett... Men ser poenget ditt i dette med søsken...men i dagens samfunn med alle halv og helsøsken og adopivbarn og diverse så blir dere bare en del av det hele :-)

Så ikke tenk på det! Vær seg selv, og gå ut å kapre vedrens flotteste mann!!! :-)

Skrevet

Kan ikke skjønne at det skulle være noe problem - kanskje med mindre du er ute etter en nynazist, men det er du vel neppe uansett?

Skrevet

Oioi, dere damer rare og fordømmende altså... Krigstraumer bare fordi han er afrikansk? Og bare fordi HI har falt for én afrikaner, så kommer hun aldri til å falle for en nordmann igjen? Hihihi, raringer :)

Gutten min er halvt fillippinsk, men det er null problem! Min lille asiagutt sjarmerer alle på sin vei, og det spiller ingen rolle hvordan han ser ut. Jeg har aldri møtt noen som syns det er et problem at han ser litt annerledes ut. Så dette ville jeg ikke brukt mer energi på å tenke på, kjære HI :)

Skrevet

Sønnen min er halvt latinamerikansk,det hindret ikke meg i å treffe drømmemannen:-)

Skrevet

Venninnen min har en halv afrikansk damer og hun mener dette gjør det mer vanskelig fordi mange norske menn ikke vil ha en dame som har vært sammen med en afrikaner tidligere.

Jeg aner ikke, men tror heller det er hun selv som gjør det vanskelig for seg selv med å finne en mann

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...