Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2010 #1 Skrevet 23. oktober 2010 Skal prøve å gi en kort versjon av hele saken.. Farmoren min som vi aldri har hatt noe særlig kontakt med døde for et par år siden, av kreft. Og etter dette har min far kommet i kontakt med familien sin på farmors side. Veldig koselige og ålreite mennesker. De bor visst omtrent på samme sted som min mors tante og onkel. Og en gang pappa hadde hvert på besøk hos sin familie, hadde de snakket litt om familie. Og pappa hadde forklart hvem som var tante og onkel til min mor. Alle blei litt stille.. De skjønte at pappa ikke visste noe. Så de fortalte at mannen som er gift med tanta til min mor har misbrukt alle sine barn! (som nå er voksne å har egne barn.) Dette er det ingen i min mors familie som vet om. Å seinest i helga var denne onkelen og tanta på besøk hos mine besteforeldre. Vi satt der alle sammen og spiste kake og pratet, mens min mor, besteforeldre, tanter og onkler vet ingenting om dette. Forferdelig ubehagelig og vite noe sånt om et familiemedlem, å uten at noen andre vet. Jeg har alltid, helt siden jeg var liten syntes at det er noe med denne mannen. Han er veldig snill og grei, glad i barn og sier ofte noe sånt som:" skal du komme og sitte på fanget til i onkel?" Til de mindre barna. Dette sa han til meg også når jeg var liten. Hva i alle dager gjør man i en sånn situasjon? Jeg blir liksom sittende og late som ingenting. Jeg ser ikke denne mannen så ofte, men kanskje noen få ganger i året. Min mor og far bor ikke sammen forresten. Men pappa sa at han kanskje burde fortelle mamma om dette. Men nå har det gått veldig lang tid siden han fikk vite dette, å tror ikke han kommer til og si noe. Burde jeg si noe til mamma? Burde jeg oppfordre pappa til og si noe. Eller burde jeg rett og slett bare prøve og glemme det hele??
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2010 #2 Skrevet 23. oktober 2010 JA!!! Dere burde absolutt informere om dette særlig om denne mannen er i kontakt med små barn. Tenk om han feks driver og forgriper seg på sine egne barnebarn og INGEN stopper han for ingen tør og si i fra! Men syns kanskje at dere burde ta en prat med din mor først, for alt dere vet så kan det hende at hun vet noe?
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2010 #3 Skrevet 23. oktober 2010 Ja, sånn sett burde vi si noe.. Men det er jo veldig alvorlig og anklage noen for dette. Og jeg kan jo ikke vite 100% sikkert at dette er sant. Jeg er ganske sikker på at verken min mor eller hvertfall mine besteforeldre vet noe, for de er av den typen mennesker som er veldig jordnære, og klarer ikke helt "late " som, sånn som jeg gjør. Så akkurat det er jeg nesten sikker på... Huff.. Synes dette var vanskelig... HI
Gutta er ute og puppene henger Skrevet 23. oktober 2010 #4 Skrevet 23. oktober 2010 Men hvis INGEN i din familie vet noe om dette så er det jo en smule rart at fremede mennesker vet dette? Hadde nok spurt litt rundt om HVORDAN de vet dette og om de er sikre i sin sak. Eneste mulighet er vel om dere tar dere en prat med ungene hans som han skal ha misbrukt. Men kan tenke meg (om dette er sant) at de har holdt barnebarna langt unna denne mannen. Denne tanat til moren din må vel også muligens vite noe siden hun tross alt er gift med denne mannen. Men frem til dere er sikre hadde jeg holdt ørene og øynene åpne og passet godt på om denne mannen har småbarn i sin umidelbare nærhet.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2010 #5 Skrevet 23. oktober 2010 Ja, tanta til mamma vet det visst. Å barna deres har jeg ikke sett siden jeg var liten, å iflg. Pappa vil de visst ikke ha noe med faren sin og gjøre. Noe jeg skjønner godt... Men kan likevel ikke være sikker. De bor noen timer unna så, jeg vet ikke om det kanskje er et sånt sted alle vet alt om alle, eller hvorfor de andre vet så mye.. Jeg får kanskje ta en prat med Pappan min, og fortelle at jeg syns dette er ekkelt i og med at jeg møter denne mannen innimellom, og det gjør ikke han.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå