Gå til innhold

svineinfluensavaksine?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal dere ta den nå?

Jeg har ikke tenkt det, tok den heller ikke i fjor når jeg ikke var gravid.

Jordmora mi sa også at det bare var tull å ta den nå.

Men hva med den vanlige influensavaksinen, bør vi ta den? Har helst ikke lyst til å ta noen vaksiner nå..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er svineinfluensavaksina bakt inn i den vanlige så en slipper å ta to. Men en får uansett ikke tatt vaksine når en er gravid. Den beskjeden har ihvertfall jeg fått og jeg pleier å ta alle slike vaksiner pga Kols og nedsatt imunforsvar. Får ikke vaksiner før etter fødselen her...

Skrevet

Skrev tidligere i dag paa "spoer jordmoedrene" fordi jeg lurer paa aa ta vaksinen. De svarte at den er anbefalt for gravide. Samme her i Spania ogsaa. Saa det hoertes rart ut.

Skrevet

Jeg skal ikke ta den ihvertfall. Tok ikke ifjor heller. Skeptisk-, min helt personlige oppfatning er at det er litt for mye penger med i bildet i forhold til legemiddelindustrien til ay jeg klarer å stole helt på dem. (Kan heller ikke huske sist jeg har hatt skikkelig influensa) 2 av barna mine hadde svineinfluensa ifjor, vi andre 5 i familien ble ikke smittet....

Skrevet

Jeg la også merke til at jordmor inne på Spør Jordmødrene, sa at folkehelseinstituttet anbefaler det;) Ikke at hun selv anbefalte det...-og at du skulle ta det opp med egen jordmor/lege som også helt sikkert har ulike meninger om dette! Jeg er selv i uke 29 og jordmor har ikke nevnt det engang,-ikke tror jeg hun kommer til å gjøre det heller..hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...