Gå til innhold

Noen flinke kakebakere her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal lage denne kaken til imorgen:

http://www.cakecentral.com/cake-photo_1505650.html

Har tenkt å lage sjokoladekake og ha vaniljekrem og jordbær mellom lagene, og sprøyte med sjokoladekrem rundt som "hamburger".

"Osten" og "salatbladene" samt det hvite dekket skal jeg lage av marsipan.

Kan jeg lage hele kaken ferdig og pynte den i dag, eller bør noe vente til imorgen? Vil ikke risikere at den blir ødelagt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville ventet til i morgen. Du kan jo lage kaka i dag og pynte i morgen.

Skrevet

Ja lage selve bunnen mener du, sånn at den er klar? Tenkte å farge marsipanen og lage sjokoladekremen også sånn at det er klart. Da blir det ikke så mye arbeid i morgen.

Takk for svar!

Skrevet

Bunnen ja. Ville ikke tatt i fyll for er redd kaka blir litt "dvask" da. Sjokoladekremen blir nok litt hard til i morgen, men går vel fint å piske opp igjen, evnt spe med litt mer væske i morgen.

Lykke til med bakinga:)

Skrevet

Takk for tips og svar:-)

Skrevet

Morsom kake og morsom parallell til Mc Donald´s, men bake kan jeg ei! Hehe.

Skrevet

Hehe:-) Tror ikke den kaken skal være sååå vanskelig:-) Skal bake den til pappa som er ihuga macfan (apple) og da jeg googlet mackaker, kom det opp ekstremt innviklede kaker med alle appsene på iphone o.l. så dette var den som så enklest ut;-)

Skal gi beskjed om jeg får det til, og evt. ta noen bilder;-)

Skrevet

Haha ja jeg så på den også, men jeg har ikke farget marsipan så må farge selv. Derfor fant jeg ut at det var greiest med to farger:-p

Skrevet

Ja, jeg har jo null peiling, så jeg visste ikke det var noe særlig arbeid med å farge marsipan, men det er det jo helt sikkert ;-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...