Gå til innhold

lekegrind- bur ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille vakre pike på 6 mnd. har fått seg en super fin nettinglekegrind fra tanta i USA, hun elsker å være oppi den og leke med lekene sine:)

MEN så hadde jeg en tidligere bekjent innom igår og han sa"å har du satt henne i bur?" han mente det nesten var barnemishandling å ha barn i lekegrind...ble ganske paff jeg...har mange venninner som også har lekegrind til unga...

hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge jenta di liker seg oppi der er det selvfølgelig helt greit!

Mange barn trives ikke i lekegrind og griner og prøver å komme seg ut. Det er ikke greit!

Skrevet

Jeg, personlig, er i mot lekegrind. Det handler om menneskesyn. Barnet ditt kan kose seg like mye på gulvet med lekene sine. Jeg tenker alltid om jeg hadde likt noen gjorde det med meg.. Satt på spissen: Hadde du likt at noen satt deg i en, eller låste deg inn på et rom når du ble gammel og syk, slik at de som hadde omsorgen for deg skulle få det lettere. f.eks til å ta husarbeid, lage mat etc...

Barnet har kansje ikke vondt av det, men barnet vet ikke bedre.

Så, JA, jeg er i mot lekegrind (også nattsafer som binder barnet fast i sengen om natta).

Skrevet

Lekegrind brukt moderat av barn som trives med det er ehlt uskadelig og ufarlig. Ikke forfekter det et dårlig menneskesyn heller. Noen vil alltid være litt ekstreme.

Skrevet

aksepterer ditt syn på det:) jeg personlig synes det er mye tryggere at hun er oppi lekegrinda(når hun trives der)enn at hun ligger å ruller på gulvet og dulter borti alt mulig når hun ruller for langt...(har 2 andre barn som også trenger tilsyn...)

jeg lar henne jo ikke ligge der lenge om gangen, og når hun er der benytter jeg enhver ledig aledning til å snakke og leke med henne...

Skrevet

Jeg har lekegrind til mine. Eldste på 2,5 lekte masse oppi der når hun var mindre, og nå skal lillesøster på 2 uker få overta.

Har hund også, så er greit å ha en trygg plass å legge henne ned.

Er det seriøst et problem for noen?? Jeez, alt man skal bry seg med..

Skrevet

niks, ikke noe problem for meg! HI spurte om dette, og jeg svarte ut i fra mitt syn. Jeg blåser vel i hva andre gjør med sine unger... Rådet henne verken fra eller til noe!

Men fint for deg at du kan legge henne ned en trygg plass når du har hund og andre barn (da har du ett problem mindre å tenke på)

Skrevet

tilsutt er det vell barnemishandling å ha ungen i sprinkelseng også??! og hva med vippestol med SELER DA...?SKREKK OG GRU!!!

Skrevet

Håper du vil sette pris på å bli bundet fast når du blir gammel da. Å binde fast i vogn og vippestol er forøvrig for sikkerhetsmessige grunner. Du er jo ganske tett i pappen viss du lar barnet sitte uten og nor skulle skje.

Jeg lurer på en ting: Hva som gjør deg så spesiell, at det er greit å binde/"bure" barnet ditt, men ikke vil selv bindes fast når du ikke er i stand til å ta vare på deg selv lenger?

Det ER satt på spissen, men akkurat slik det er!

Skrevet

Ah, jeg vill ha en lekegrinn når jeg blir gammel!

Jeg kan vere der det skjer, uten å være i veien for noen, jeg ligger mykt og godt med madrasser og tepper, og har fått med meg fav. tingene mine... :P Myk lekegrinn pluss berbar data med nett, og kanskje noe å drikke på.... Vill jeg ikke være der skriker jeg litt, så kommer noen å henter meg....

Høres forferdelig ut?

Skrevet

Jeg vil iallefall beholde min frihet når jeg blir gammel. Ingen skal få "bure" meg inne, verken i en lekegrind eller på et rom. Jeg vil benytte meg mest mulig av det jeg fremdeles kan, og så fremt jeg er i stand til å gå fram og tilbake til postkassen, skal ingen ta fra meg den muligheten (selv om jeg kan være uheldig å snuble og slå meg).

Skrevet

Så lenge mann kommer ut når mann vill har man ikke mistet noen frihet:p

Dersom ungen var i leke grinden hele tiden, og ikke fikk komme ut om hun skrek ville saken vert en annen:p

Skrevet

Hva med å leke sammen med barna på gulvet? Istede for å sette dem i lekegrinda når mor sitter på dib? Eller ta barnet med på kjøkken når du lager mat? Eller la barnet få utforske støvsugeren mens du støvsuger. Ingen sa det var enkelt å få barn, men gode løsninger finnes uten at du trenger å sette det i en lekegrind!

Skrevet

Lekegrind er toppers. Barnet har det trygt og godt, og kan ha glede av den i lang tid. Kjenner til flere som klatrer oppi grinda etter barnehagen. Roer seg ned og koser seg i sin "lille hule"

Er ikke snakk om at barnet ikke skal utforske,da har du misforstått totalt. Blir som en slags seng, et trygt sted å slappe av på. Ens domene

Skrevet

Å herregud..

Nå er det ei av de psycho-damene her inne -_-

jada, gamlinger og babyer kan jo sammenlignes..

Skrevet

ja, faktisk så kan de d. De er begge MENNESKER med rettigheter! Sidestiller du barn? Er de ikke like mye verdt kansje?

Skrevet

Jehsøhs! Det var da mye latterlig man skal lese! Er lekegrind også en uting nå da??

Heldigvis driter jeg i hva dere dibdamer mener, og gjør som jeg vil. De stakkarene som virkelig hører på dere må være vandrende lik av noen nerverak som er livredde for alt mellom himmel og jord vedr barna sine.

Sett barnet i lekegrind den som ønsker, mange barn liker å ha sin egen lille oase, og det er veldig greit for mammaen dersom hun ikke BARE skal sitte med øynene på den lille hele dagen, men også vil ta oppvasken eller gjøre annet husarbeid.

Dersom barnet ikke trives, sier det ifra, og hven gidder vel ha en hylende rasende sinna unge i lekegrinden da? Naturlig nok er det lite vits med lekegrind om barnet ikke liker den... Litt av poenget er vel liksom borte...

Uansett, barna har sine rettigheter ja, og i Norge blir de fleste godt ivaretatt både gjennom velferdsstaten og gjennom sine foreldre. Det er vel derfor vi kan bruke tid og energi på å diskutere om akkurat lekegrind er greit, og ikke om barn som bor på gata og ikke får dekt de mest basale behov. Slik som i mange andre land...

Skrevet

Jeg har aldri brukt lekegrind til mine barn, for det har ikke vært behov for det.

Men nå har jeg fått tredjemann, og har fått låne lekegrind av en venninne av meg. Tanken er at babyen (når den er blitt litt større) skal få ligge trygt på gulvet. Ikke at jeg skal slenge fra meg babyen der og gjøre andre ting!

Men at når babyen ligger på gulvet med leketingene sine, så skal den få ligge trygt for sine eldre søsken og deres venner som springer gjennom huset.

Og baby skal selvsagt ikke ligge der alene og gråte! Det blir på samme måte som de to eldre har vært på gulvet med tingene sine, bare at denne babyen har et gjerde rundt for å hindre at noen springer på ham.

Skrevet

hehe

han har vel kanskje ikke barn selv?

barnet kan faktisk føle trygghet oppi lekegrinda og ihvertfall er det tryggere enn å ha dem på gulvet når de blir bevegelige og ikke skjønner en skitt og du må på do eller ta ut noe av stekeovnen eller noe sånt.

Overdreven bruk av lekegrind er jeg derimot veldig i mot!

Skrevet

min har hatt lekegrind siden han var nyfødt.

Han har fått det innmari koselig inni der... har uro han elsker å se på..

Grunnen til at jeg ville ha lekegrind er; jeg syns han ikke skal være på gulvet hele siden... greit å ha han litt i "høyden" også.. Jeg ser han fra sofaen og overalt.. og jeg vet han er "trygg" der...

Så han skal få lov å være i lekegrinda si til han tydelig viser at han ikke trives oppi der...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...