renateda Skrevet 22. oktober 2010 #1 Skrevet 22. oktober 2010 Fikk beskjed om at jeg skal settes i gang nå om noen dager da jeg er 37+0. Er i ett risikosvangerskap. Skal da først sjekkes om jeg er moden også sette evt inn kateter ( har ett ks bak meg ). Leser så mange skrekk historier om igangsetting når man IKKE er moden ( noe jeg ikke vet om jeg er enda). Får jo helt hetta der jeg sitter. Erfaringer anyone??
TrustNoOne (but Me) Skrevet 24. oktober 2010 #3 Skrevet 24. oktober 2010 Jeg ble satt i gang i uke 37, da tok de vannet, og kort tid etter begynte riene. Var fine pauser mellom dem i starten, men etterhvert ble det en eneste sammenhengende rie. Jeg hadde svangerskapsforgiftning, og skulle derfor egentlig hatt epidural på et tidlig stadium, men pga mange fødsler samtidig, ble de forsinket. Holdt på i to timer med sammenhengende rier før epiduralen ble satt. Jordmoren sa at ofte ble riene hardere når man satte i gang fødselen før tiden, kroppen er liksom ikke helt klar. Men det kan jo hende at du får en annen opplevelse
Tipp topp Skrevet 24. oktober 2010 #4 Skrevet 24. oktober 2010 Be satt i gang 36+5 på grunn av svangerskapsforgiftning. Fikk modningsgele mandag kl 16 og fikk svake rier med en gang. Ca kl 23 hadde jeg 3 cm åpning og ble sendt ned på føden. Der fant de ut at de ikke ville gjøre mer før dagen etter og jeg fikk en pille for å sove. Sov som en drøm. Dagen etter fikk jeg drypp kl 10.30 og da startet vonde rier. Skulle egentlig ha fått epidural på grunn av blodtrykket, men 13.45 fikk jeg pressrier og kl 14 var hun ute. Det var vondt og intenst, men jeg vil si en drømmefødsel likevel. Jeg var absolutt ikke moden da jeg ble satt i gang.
Gjest Skrevet 24. oktober 2010 #5 Skrevet 24. oktober 2010 Hei. Jeg ble satt igang da jeg var 37+5 pga svangerskapsforgiftning. Jeg var riktignok moden, men hadde ikke åpning eller noe. Ble satt to slike gelekurer, uten at jeg egentlig merket noe som helst til at de var satt.. Da jeg ble sjekket noen timer etter andre kuren hadde jeg 2-3 cm åpning, og de tok da vannet. Da var det ekstremt vondt, kraftige rier begynte med en gang og jeg hadde ingen pauser mellom. Etter 3 timer var det hele overda, så selv om det var ekstremt smertefullt så var det fort gjort og på mange måter en lett førdsel. Var i super form med en gang etterpå. Lykke til!
renateda Skrevet 24. oktober 2010 Forfatter #6 Skrevet 24. oktober 2010 Takk for tilbakemeldinger Men noen som har erfaringer med igangsetting når man har ett ks bak seg? redd for ruptur..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå